För litet skinnställ

Shiznit

Andreas
Gick med
7 Jun 2005
Hoj
Suzuki GSXR750 08
Hallå!

Köpte ett beg skinnställ åt tjejen för någon vecka sedan utan att prova det, i hopp om att det skulle passa. Å det gjorde det..nästan..
Sitter bra överallt sånär som på längden. Stället är ca 2 cm för kort från midjan uppåt så att säga. Tänkte höra om nån vet nåt smidigt sätt att fixa det?
Tex sätta dragkedjan som håller ihop delarna lite längre ner eller är detta alldeles för omständligt?

/Andreas

Har precis samma problem med det jag köpte i vintras

Det är som du säger, perfekt förutom längden, ca 2 cm.
Har fått något tips om att man ska ha det på sig och fukta med varmt vatten så det stretchar ut sig, men är lite skeptisk till att det fungerar när det är så pass "mycket"

2cm är ingenting att tänja på ett ställ är bara att använda det några ggr!

Skulle du dock vilja ändra på dragkedjan så gör skomakaren som finns nära E4 väst på stan detta! Kostar dock ca 1000spänn då dragkedjan är det jävligaste på hela stället!

Låt henne ha på sig stället och sitta i soffan ett antal timmar (kolla på nå bra film)
Skinn töjer sig rätt bra.. :D

Mitt ställ var också lite kort, men satt bra för övrigt...Ett tag försökte jag också töja, men för min del funkade inte det.... lämnade till slut in det till en skinnskräddare i stan (gbg) som fixade så jag hade typ 5 cm extra.
500:- och jag blev nöjd :)
Kan ju i o f s hända att de 2 centimetrarna är enklare.

Å andra sidan, om det är en tidigare ägare som töjt ut det o anpassat det efter sig, så kanske det är begransade uttänjningsmöjligheter...
Hoppas det löser sig i a f:)

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...