För långsam R1

mattsson skrev:
Jag blev mäkta besviken när jag toppade min R1 för några dagar sen. I för sig va det rätt fet motvind och jag hade en ryggsäck på ryggen. Men hojen vägrade gå snabbare än 250 i mätarfart.

När jag vände o körde åt andra hållet gick den upp till 270 i alla fall. Men den varvade aldrig ut, borde den inte göra det?
Funderade lite på om ägaren före mig installerat en sån här grej som korrigerar hastigheten så att den stämmer bättre med verkligheten. Kommer inte ihåg exakt vilket varv den låg på när jag hade 270 på mätaren men det va typ mellan 10.5 k och 11 k. Men jag kollade iaf att vid 8.000 varv så ligger den precis över 200

Nån mer som har en -99 och som kan säga vilka hastigheter ni får vid ett visst varvtal.

Dags att ta bort backspeglar och blinkers enbart för att höja maxhastigheten känns det som...
nerdrevad??????
 
Min knarr ligger xakt 200 vid 8 000 v på 6:e vxln. Toppade den engång på E20 då visade mätaren 283 om ja inte minns fel, med fladdrig luvtröja o viss motvind med...

Jag förstår hur du tänker mattson.. egenligen skiter man i hur snabbt det går.. man vill bara veta att ens maskin inte e nån sämre version. ;)

Av med backspeglarna.. mina ryker snart med när det blir undertail o integrerade blinkers :bow
 
Last edited:
Min 02´a gjorde 296 på mätaren , efter flera försök
skulle tro att det motsvarar cirka 280.

Om jag vågar prova igen så ska jag testa och mäta
farten med min gps, och då får vi reda på den verkliga farten.

Det är fan läskigt att åka så fort. :skrämd
 
Min GSX1100F gjorde 280 mätarfart med givi 28l toppbox bak och 270 med flickvän och nyss nämnda box, det tycker jag är bra med tanke på att den inte ger mer än ca 110 hk på baken.
 
Jag "toppade" min till 285km/h... där släppte jag av

och då fanns det liite mer att ge....


OBS!!! Detta gjordes ej på allmän väg :fakta
 
Last edited:
Joakim skrev:
Min CBR 929 har jag testat några gånger och innan 1200milaservicen var det stopp vid 264 men efter 1200 milaservicen har jag fått upp den i 274 men där varit stopp.
Den har varit helt orginal när jag har testat.

Har prövat i flera gånger men samma reultat och vid lite olika förhållanden. Inte för att det är något man utnyttjar så ofta men kul att veta!

Är det någon här som har prövat hur fort sin CBR 929 går?

:confused:


Har varit uppe i 280 med min 929a men det är ju en svart :D
Men det var inte perfekta förhållanden tror jag kan få den att gå lite till.
 
Tror att min gör ca 540 blås men då finns det ändå lite mer att ge.
En gång körde jag med rygga + släp med rättan i 331 men det kanske var mätarn som fick spel????

Varför spårar alla trådar ur :fakta
 
Affe_R1 skrev:
Jag "toppade" min till 285km/h... där släppte jag av

och då fanns det liite mer att ge....


OBS!!! Detta gjordes ej på allmän väg :fakta

Jag kramade upp min till 282 sen släppte jag av (vägen började svänga liiite mycket ), fanns mer å ge men förmodligen inte så mycket....

OBS!!! Detta skedde på allmän väg :D
 
Fan, då är ju GSX-R750 -00 riktigt snabba.
303 km/h i mätarfart var kul att se. :D
 
Fenix skrev:
Jag tror din glädjemätare är större än min glädjemätare :D

Kan vara så men jag har för mig att R750 ska gå fortare än R1. Den var snabbare i Bikes test iaf.

Mina 303 är väl runt 275 riktiga. Mätare brukar ha en avvikelse på ca 10%

Bikes testsiffror var 305 mätaren och 278 riktig fart.
 
svampe skrev:
Kan vara så men jag har för mig att R750 ska gå fortare än R1. Den var snabbare i Bikes test iaf.

Mina 303 är väl runt 275 riktiga. Mätare brukar ha en avvikelse på ca 10%

Bikes testsiffror var 305 mätaren och 278 riktig fart.

Låter som man får hålla ett vakande öga i backspegeln när du kommer sättande. :tummenupp
 
Joakim skrev:
Min CBR 929 har jag testat några gånger och innan 1200milaservicen var det stopp vid 264 men efter 1200 milaservicen har jag fått upp den i 274 men där varit stopp.
Den har varit helt orginal när jag har testat.

Har prövat i flera gånger men samma reultat och vid lite olika förhållanden. Inte för att det är något man utnyttjar så ofta men kul att veta!

Är det någon här som har prövat hur fort sin CBR 929 går?

:confused:

Jag har vid några tillfällen, i nedförsbacke och ihopkrupen i födaställning lyckats skymta 283 eller om det var 285 som mest på den jag hade.
 
själv har jag en långsam DT125mx, den går bara 95 trots 175cc kit:-(
Visst ska de gå 105? Jag låg på tanken och pressade minst 2km, mne den orkade ändå inte.
skitliv
 
Re: Re: Re: Re: För långsam R1

Bodoe skrev:
Varför bry sig om toppfart när det ändå bara är 110km/h som är MAX på svenska gator!!! :crash

:1pajas
Wrong=) på g :fakta ator är det max 50 km/t, väg räknas det som när det blir 70 km/t :tummenupp

Mattson< Det låter liiite slött för att vara en retta, kom upp till Ljungkile så jämför vi våra bågar, har ingen retta men du får ändå en fingervisning om den går som den ska, mvh
 
freddan skrev:
R1 -00 gör exakt mätarfart på 6:an

4k rpm = 100 km/h
8k rpm = 200 km/h
12 rpm = 300 km/h


men d sista lär du aldrig se... :D


Jo´rå! men då måste du ha helsystem och luftfilter, då orkar den varva till varvstoppet! Det gör min nu, Jag har haft över 300 på mätaren fera gånger, men knapast i verkligfart. fast 312 en gång och då borde det vara nära. Jag har lite större munstycken med iof.
 
Last edited:
[den där "flåklypa" måste vara uppdrevad(och trimmad, turbo?)! den gör 300 långt före rödmärkeringen.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top