För lång för zx9r, tips?

Att flytta fram sig kommer bara göra att man blir "fixerad" vid tanken. Alltså tappar man väldigt mycket rörlighet. Rörlighet är viktigt när man åker hoj.

Samtidigt får man bättre möjligheter att fixera sig mot tanken.

/ Jens

Tack, men jag har inga problem med hur jag bör sitta. Jag kör personligen med rätt mycket häng, antagligen lite för mycket häng egentligen, men för mig känns det bra. Är aktiv i sadeln så att säga. Det kräver ju precis som du skriver att man sitter lite längre bak för rörligheten. Iaf om man är lång.

Min undran rör egentligen benens rörlighetskänsla om man byter till sån där fotpinnessats.

någon gixxer ska du då inte ha, den har värsta knävinkeln på marknaden. En stackars besiktningsman som provkörde min blev lätt invalidiserad av den. Underbar hoj.

Någon som vet om dom där satserna finns kvar på marknaden?
Ska ha till min zx9r-94, sitter någorlunda bra på min betta förutom att jag automatiskt glider fram in mot tanken när jag slappnar av. (kanske för hög bak)
Jag tycker det känns som om jag sitter och åker på en cross hela tiden, vill med andra ord helt klart ha mer racekänsla. Må vara att det blir obekvämare men det är en sporthoj och ingen cross!

Var kan jag hitta bakåtflyttade pinnar, inte hela kit om dom inte kostar under 1500kr, utan endast adaptrar?

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...