För lång för sporthoj..?

mikael n

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
VTR SP1 GSXR1000 K6
Jag är 194 cm, och de sporthojar jag har provat känns mer eller mindre som lillbrorsans pocketbike.
Knäna i magen och en rygg som Ringaren i Notre dame.
Please, ge mig tips på hoj för välväxta. Äldre som nyare, kubiken kvittar, bara jag sitter vettigt.

mikael n skrev:
Jag är 194 cm, och de sporthojar jag har provat känns mer eller mindre som lillbrorsans pocketbike.
Please, ge mig tips på hoj för välväxta. Äldre som nyare, kubiken kvittar, bara jag sitter vettigt.

det är väl lite så det är att åka sporthoj!

prova zx12 eller busa :tuttar

mikael n skrev:

Prova både Busan och zx12 R..där finns det pocketbike känsla.. :tummenupp

mikael n skrev:

Hej
Jag hade samma problem med min Thunderace och fick ont i rygg och axlar. Sålt den nu och skaffat en Kawa GPZ1100-95 istället, sitter kanon på den (190 cm lång)
Andra bra hojar är Kawa ZZR1100, Honda VFR, Yamaha GTS 1000 om man är lite av tekniknörd, jag tror att Aprillias Futura också har vettig körställning och den har läcker design, Ducati ST3 eller ännu hellre ST4 (ska vara en bättre motor en ST3 har jag hört, Suzuki GSX-F1100.
Det här är vad jag kommer på nu.
Om du funderar på att ta hem från tyskland kan jag rekomendera: http://www.mceurobikes.com/. Firma som finns i Nyköping
Ha det

mikael n skrev:

196cm och kör en liten zx6r-03 och det går jätte bra :tummenupp

Är två meter lång och sitter i princip bra på alla 1000 sporthojar jag provat.. Har en zx9r nu och ska nog byta till en med lite extremare körställning.. man vill ju inte sitta o somna..
Sen att man ser ut som en förvuxen groda som försöker para sig är ju en annan sak men vad fan, det känns inte som det finns så mycket att göra åt det mer än att göra det bästa av saken och försöka se ut som en snygg groda!

Sök på forumet det finns massor att hitta. Kontentan av det hela är att man inte är för lång för sporthoj bara för man är över 190. Man är bara ovan.

Thunderace har många rekat i tidigare "hoj för lång.. " - trådar

/ecce

203 cm och sitter bra på min zx9r..............annars är det bara att åka till handlare o provsitta/köra, Lycka till! :tummenupp

Var och kikade på en VTR firestorm åt brorsan idag, han verkar sitta skönt på den med sina 193cm.

Många bra tips på hojar jag aldrig testat.
Nu är helgen inbokad för provkörningar..

190 lång och åker kanon på min Suzuki GSX 1400..... (Som är till salu! Bilder finns här på soh och på blocket).

mikael n skrev:

Som ev tröst. Du e inte för lång för mej, gillar lååånga killar :tungan

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...