Jag har en ktm 380 cylinder och ett ktm 300 motor över.
Är lite sugen på att testa sätta på 380 cylindern på 300 motorn.
5mm kortare slag och 3mm kortare stake i 300 motorn gör att kolven kommer att vända 5,5mm under tippen.
Sänka cylindern är nog inget alternativ eftersom porttiderna skulle bli något extremt låga.
Hur skulle det funka om jag sänkte förbränningrummet istället?
Hur ändras karaktären i motorn?
380 cylindern har 78mm diameter och 300'an 72.
Är lite sugen på att testa sätta på 380 cylindern på 300 motorn.
5mm kortare slag och 3mm kortare stake i 300 motorn gör att kolven kommer att vända 5,5mm under tippen.
Sänka cylindern är nog inget alternativ eftersom porttiderna skulle bli något extremt låga.
Hur skulle det funka om jag sänkte förbränningrummet istället?
Hur ändras karaktären i motorn?
380 cylindern har 78mm diameter och 300'an 72.