Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Chris Ash skrev:Kolla upp honom!
Markus skrev:Okej. *skyndar hit*
EDIT: Det är förvånansvärt hur ofta du sett något på tv, med tanke på att du någon gång skrev att du tittar max 1-2ggr/år![]()

Chris Ash skrev:Du grabben! När det vankas Svea rikes försvar på Tv, då kollar Chris Ash!![]()
Men nu har du fyllt din kvot för i år, tänk på det du.Borsiin JR skrev:Räknas inte GPVM in som TV tittande? Eller bojkottar du det pga att du har kabel utan möjlighet att byta bort de svenska komentatorerna![]()
Nej jag vet, den var inte så lång men jag tänkte att det var lika bra att tipsa om den ändåMarkus skrev:Lång dokumentär....
Det var intressant att höra det de snuddade vid lite, att det var beslutet att inte gå vidare med ett svenskt kärnvapenprogram som gjorde att vi kunde satsa så mycket på flyget.Chris Ash skrev:Givetvis såg man det, aldrig fel med klipp ut gamla journalfilmer från försvaret!
A32 Lansen och J35 Draken in action är porr på hög nivå.....
Jo, han brukar alltid vara intressant att lyssna på, jag har dock inte läst någon bok av honom, men det kanske jag borde göra.Wilhelm Agrell som uttalade sig en del har fö skrivit ett gäng bra böcker. Kolla upp honom!
sgtpepper skrev:Det var intressant att höra det de snuddade vid lite, att det var beslutet att inte gå vidare med ett svenskt kärnvapenprogram som gjorde att vi kunde satsa så mycket på flyget.
Man glömmer lätt hur verkligt ett storskaligt krig med en sovjetisk invasion tedde sig på 60- och 70-talen. Läbbigt.
sgtpepper skrev:Jo, han brukar alltid vara intressant att lyssna på, jag har dock inte läst någon bok av honom, men det kanske jag borde göra.
Jag har läst två böcker "Svenska förintelsevapen", den är bra men han går ganska djupt in på teknikaspekter av senapsgasfabriker och uranklyvning. men här står en hel del intressant, om provsprängningar med konventionella jätteladdningar i Norrland och om planerade kärnvapeninsatser mot Leningrad och baltiska hamnar, bland annat med det projekterade flygplanet 36.
Den andra är "Fred och fruktan" om den svenska säkerhetspolitiken 1918-2000 om hur neutralitetspolitiken växte fram och tillämpades. Den är ett jäkligt bra översiktsverk över denna epok.
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |