För kort kedja från lelles

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Skulle byta drivpaket på tjejens bandit, allt gick som smort tills jag skulle sätta dit kedjan. Efter envist dragande och slitande började jag misstänka att kedjan var för kort. Och mycket riktigt så har lelles skickat en 110-länkskedja och orginal ska det vara 112 länkar.

Hur är nu smartast att lösa detta? Kan man be lelles skicka två länkar eller ska jag kräva en ny kedja? Finns det några nackdelar/svagheter med att sätta dit två extralänkar som nitas?

Jag skulle kräva en ny kedja, även om nitlåsen kanske är bra, så känns det ju dumt att sätta dit fler än man behöver.

Det är ju bara så jäkla jobbigt att skicka paket hit och dit. Vem vet, man kanske står utan kedja när solen skiner. Ska ringa och fråga imorgon. Men det skulle alltså gå att nita dit två extra länkar?

Det går utmärkt om man nitar! Jag körde 1900 mil på det viset. nitlänk,vanlig länk, nitlänk på min Bandit som iofs skall ha 110 länkars kedja. Lelles var i farten den gången också.

Lelles postorderavdelning är verkligen helt otrolig

hajtand skrev:
den här tråden kommer bli ett långt gatlopp för lelles...
Jag tycker det är helt otroligt att dom fortfarande har kunder med tanke på alla trådar det finns med folk som gnäller på dom.

Spring Lelles, spring!

Många som jagar bakom med gatsten och molotows!

ozto skrev:
1981156 Lelles postorderavdelning är verkligen helt otrolig

Fick mina grejer felfritt från lelles på 3 dagars leverans, då MAILAT med "över specifikation" = gick inte o ta fel...smärt fritt & snabbt! ...många klagomål på lelles...kanske för ospecifierade beställningar :7peta :gnissla

...ok dock vart e en "fel grej" men till min favör!! :fyllisar

Eastman skrev:
2082996 Fick mina grejer felfritt från lelles på 3 dagars leverans, då MAILAT med "över specifikation" = gick inte o ta fel...smärt fritt & snabbt! ...många klagomål på lelles...kanske för ospecifierade beställningar :7peta :gnissla

...ok dock vart e en "fel grej" men till min favör!! :fyllisar

Vaddå smärtfritt o snabbt? Dom gjorde ju för f-n fel i ditt fall med, med den enkla skillnaden att det var till din favör... Gick inte o ta fel - vart fel ändå = lelles?

Hmmm ... efter vad jag läst i olika trådar så skulle jag nog aldrig beställa något fråm Lelles

Pejo skrev:
2083023 Vaddå smärtfritt o snabbt? Dom gjorde ju för f-n fel i ditt fall med, med den enkla skillnaden att det var till din favör... Gick inte o ta fel - vart fel ändå = lelles?

...nja samma sak...de dom tog fel på va miniblinkers, best. med tonat glas(kostade extra kr) & med en ljus styrka, de hade visst bara blinkers av samma modell dock med 2 ljusstyrkor(dyrare) + skickade med tonat glas utan extra kostnad & de går ju oh välja hur man ska koppla in de...så till min favör. En grej va rest. men lev. senare, den kom 3 dgr efter hela lev. = bra att sända hela best. när rest. grejen kom så snäppet inpå ändå!

...sen fick ja 10% på hela best. med :) ...kanske för man e född där man e :hihi Så Lelle, än så länge från min sida = :tummenupp

...hade blitt argare för en restad grej än de "felet" jag fick.

...men Ola, se till att få ny kedja utan extra kostnad om felet icke är Ditt! Går säkerligen med nitlås + clip(på org. Bandit) men har Du best. rätt ska Du ha det! Fråga Lelle personal om Du behöver koppla in K.O. !! Piska brukar funka på företag :fatta! :hihi

Last edited:
Muppar på Lelles

Har köpt mycket delar genom åren från Lelles och har insett att om man specar en lista med art nr och antal på allt man ska ha så får Mupparna lättare att fatta.
Det krävs dock en noga koll när allt väl ligger framme på disken. :fatta!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti