För kort för DUKE?

Rill2

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
#SÅLD# KTM 660 SMC - 04
Sugen på att som nästa hoj kanske köpa en KTM Duke. Frågan är följande.

Har aldrig prova en sådan men jag uppfattar som att det är rätt hög sitthöjd på den.

är bara 166 cm lång så frågan är om man kan ha en sådan? Sänka hojen känns sådär.

Letat hoj åt tjejen ett tag och hon är 167..

Hon nådde definitivt inte ner. MEN om du kan köra hoj, och har koll på balans så tycker jag inte att du behöver det heller. Du når ned till fotpinnarna, det är där du kör!

Att du sen får planera stopp, tänkte dig för vid krypkörning och så lite mer lär man sig :). Jag nådde inte ner på 250n när jag körde cross, det gick ändå.

Prova.. Du står ändå bara med ett ben i backen så du får glida lite över sadeln bara så når du! :tummenupp

Om den inte är allt för hög så lär du kunna ta ur lite stoppning ur sadeln,
så påverkar det inte markfrigången.

Varför känns det "sådär" att sänka hojen om du är för kort? Det är ju inte direkt så att det är en enduromaskin. :va

Varför känns det "sådär" att sänka hojen om du är för kort? Det är ju inte direkt så att det är en enduromaskin. :va

Nej men klart man kan sänka om det behövs. men slipper helst hålla på med massa saker när man har köpt ny hoj. Mäcka är inte min starka sida...

jag är 1.70 och tycker den är för hög för mig. känns inte bekvämt med att nå ner så dåligt :(

Är du en någorlunda van förare, så är det inga problem om du inte når ner. Räcker ju att du når ner med ena sidan.

Kör med platådojjor...

Det är ju bara att hänga över sadlen med ena benet så når man ner. Sen har ju Duken elstart så det blir ju inga problem när man ska starta motorn.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...