Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mässingsbrickor kanske ?
Många brickor blir det, fult blir det också!![]()
Varför skulle det inte funka med brickor?Aa, vad fan. För lång menade jag. Men jag hittar inga kortare. Några brickor skulle inte funka då det är tryck i systemet så det funkar absolut inte. Jag köpte hela huvucylindern och slangen av en kille här på sporthoj. Slangen är ganska normal, jag använder den till min originalhuvudcylinder utan problem.
Jag kom på att det kanske är så att man använder en koppling utan banjobult på apriliorna. Så att slangen sitter skruvad rakt i huvudcylinder som på en del bilar? Nån som vet?
Kan du inte bara kapa lite på bulten?
Du har fått dom alternativ som finns, men inget duger, ska vi gemensamt leka Uri Geller så att dina grejer passar med varandra av sig själv?Det sitter redan kopparbrickor där, de är rätt tunna och gör ingen skillnad. Jag vill inte kapa bulten då det blir så lite gängor kvar att skruva i. Det måste finnas nån annan lösning då jag har svårt att tänka mig att banjobulten hänger i tre gängvarv orginal på dessa hojar?
Varför skulle det inte funka med brickor?Varenda banjobult jag har sett har haft en bricka på vardera sidan om banjon, både i bromssystem och kopplingar.
för kort? är det bara jag som tycker skruven ser för lång ut![]()
Alternativen är ju bara bonnmek, inget jag vill syssla med, kapa och lägga många brickor i ett hydrauliskt system. Men jag kollade på ebay igår och tror att jag har hittat problemet, originalslangens banjoanslutning verkar vara mycket tjockare än vad den är på den slang jag fick med, säkert dubbelt så tjock, så problemet ligger nog där, som Storfot tipsade om. Får inhandla en annan slang helt enkelt.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |