För h-vetet Vägverket/Swedbank

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
När Vägverket skickar tillbaka resterande skatt när man ställer av fordonet så skickar de tillbaka pengarna via Swedbank, när jag väl har hittat ett Svensk kassaservice kontor och ska hämta ut pengarna så har Swedbank sagt upp samarbetet med Svensk kassaservice !!, hur många Swedbank kontor växer det på ett träd? inte många!, hur länge har ett sånt kontor öppet? inte länge!

Hur kan vägverket anlita stenålders Swedbank för sina utbetalningarna och inte skickar med en Internetlänk vid utbetalning ifall man vill ha ett smidigare alternativ vid utbetalning? :&%&¤!!!!

Last edited:
Swedbank är väl de med bäst öppettider. De förlängde ju dem när de bytte namn. Vad jag vet stänger de andra bankerna fortfarande vid tre.

Var bara tvungen att säga det. Det låter som att du var tvungen att bli av med din ilska och Swedbank blev slagpåsen...

När Vägverket skickar tillbaka resterande skatt när man ställer av fordonet så skickar de tillbaka pengarna via Swedbank, när jag väl har hittat ett Svensk kassaservice kontor och ska hämta ut pengarna så har Swedbank sagt upp samarbetet med Svensk kassaservice !!, hur många Swedbank kontor växer det på ett träd? inte många!, hur länge har ett sånt kontor öppet? inte länge!

Hur kan vägverket anlita stenålders Swedbank för sina utbetalningarna och inte skickar med en Internetlänk vid utbetalning ifall man vill ha ett smidigare alternativ vid utbetalning? :&%&¤!!!!

Dom har väl bästa öppetiderna av alla banker?

Sålde hojen och fick resten på försäkringen tillbaka,
Fick ett brev där det stod att dom samarbetade med swedbank som hade följande konto registrerat xxxx xxx xxx xxx hos handelsbanken
där pengarna blev insatta, utan någon ansträngning för mig, gick in och kollade på internetbanken och mycket riktigt, där var pengarna :)

Jag har en "mini/landsbygdsbank"= Sparbanken Gripen, på något sätt så fixar VV in pengarna automatiskt till mitt konto där...
Borde väl gå att lösa med vilken bank som helst?:confused:

Är skit lätt gå in på din egna bank och be dem att sätta in beloppet på ditt konto så slipper du eventuell avgift med ingen att sura för :)

Swedbank är väl de med bäst öppettider.

Var bara tvungen att säga det. Det låter som att du var tvungen att bli av med din ilska och Swedbank blev slagpåsen...

Helt riktigt, visste inte att de hade så bra öppettider, banker brukar inte vara så bra, lite svårt att som kund till vägverket känna till att Swedbank sagt upp samarbetet med Svensk kassaservice sen första januari, vägverket skulle vara tydligare med den informationen.

Swedbank borde också vara tydlig med den informationen på utbetalningskvittona, typ "OBS! gäller ej på svenskkassaservice"

Last edited:

Är det bara jag som förstår frågan men inte problemet? :va

Är det bara jag som förstår frågan men inte problemet? :va

problemet är väl att det inte var så lätt att få ut pengarna..., jag är dock sällan på både kassaservice så jag kanske bara har allmänt dålig koll på vad som gäller men Swedbank har tydligen slutat samarbeta med Kassaservice sedan 1 Januari....

Vad är Swedbank? Bank med bluff-företagsnamn?

Kommunicerar alla på detta forum fortfarande med röksignal? Eller ni har sovit dom senaste 10 åren?! :va

tvärtom, alla kör Internet och mobil så vi vill ha ett SMS eller ett mail från vägverket som innehåller flera alternativ på hur pengarna ska komma fram, inte en papperslapp i brevlådan som bara kan användas på en bank man knappt hört talas om.

Kommunicerar alla på detta forum fortfarande med röksignal? Eller ni har sovit dom senaste 10 åren?! :va

Swedbank fanns inte när jag bodde i Sverige sist.

För övrigt har sparbanken förlorat all sin charm efter att de gjorde sig av med den gröna eken... :tungan

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back