För högt pris på gammel gixxers

X3M

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
28 May 2003
Hoj
CBR600 fighter-ratbike
Jag håller för fullt på att leta efter lämpligt objekt att bygga fighter av (eller redan påbörjat bygge). Det luter åt en GSX-R 750 från 90-95 (vill ha USD gaffeln).

När jag kollar runt vad folk vill ha för singa gamm gixxrar så ligger priserna runt 30 000 och ibland ända upp mot 35 000. I bikes prislista ska priset på en 90a va 19 000 och sedan 2000 extra per år den e nyare.
E prisbliden så skev i denna lista?
Jag citerar "Angivna värden gäller ungefärliga försäljningspriser hos SMR-handlare..."

Har tänkt mig att lägga någon stans mellan 20-30 000 men jag vill ju såklart inte betala mer än jag behöver/borde.

Någon som har något objekt, behöver inte va just GSXR, PM:a mig!!! :banana

//Magnus

Har en 90:a till salu.

X3M skrev:
2268236 Jag håller för fullt på att leta efter lämpligt objekt att bygga fighter av (eller redan påbörjat bygge). Det luter åt en GSX-R 750 från 90-95 (vill ha USD gaffeln).

När jag kollar runt vad folk vill ha för singa gamm gixxrar så ligger priserna runt 30 000 och ibland ända upp mot 35 000. I bikes prislista ska priset på en 90a va 19 000 och sedan 2000 extra per år den e nyare.
E prisbliden så skev i denna lista?
Jag citerar "Angivna värden gäller ungefärliga försäljningspriser hos SMR-handlare..."

Har tänkt mig att lägga någon stans mellan 20-30 000 men jag vill ju såklart inte betala mer än jag behöver/borde.

Någon som har något objekt, behöver inte va just GSXR, PM:a mig!!! :banana

//Magnus

Jo vet inte vad det är med folk här i sverige en gammal hoj från början av 80talet brukar dom villja ha runt 20000 tusen för

Bikes prislista är i bästa fall en mycket grov uppskattning och inte mkt att luta sig emot vid köp, dessvärre. Inte för att det vimlar av 90or hos handlarna men 19k...ja tjena :rolleyes: En vattenkyld lär du knappast få loss under 30k hos en handlare.

Håller med dig om att vissa gixxermodeller värderas högt men inte generellt...det är fortfarande väldigt mycket hoj för pengarna.

http://www.blocket.se/vi/8534974.htm?ca=11_s

berserken skrev:
2268270 Jo vet inte vad det är med folk här i sverige en gammal hoj från början av 80talet brukar dom villja ha runt 20000 tusen för

i de allra flesta fall får man det också. :) Har följt just gsxr 750/1100 modellerna på blocket ett par år....fina originalhojar ligger sällan länge ute och prutmånen är begränsat, speciellt när det gäller 1100modellen, generation 3 (90-92)

fazerfun skrev:
2268291 Bikes prislista är i bästa fall en mycket grov uppskattning och inte mkt att luta sig emot vid köp, dessvärre. Inte för att det vimlar av 90or hos handlarna men 19k...ja tjena :rolleyes: En vattenkyld lär du knappast få loss under 30k hos en handlare.

Håller med dig om att vissa gixxermodeller värderas högt men inte generellt...det är fortfarande väldigt mycket hoj för pengarna.

i de allra flesta fall får man det också. :) Har följt just gsxr 750/1100 modellerna på blocket ett par år....fina originalhojar ligger sällan länge ute och prutmånen är begränsat, speciellt när det gäller 1100modellen, generation 3 (90-92)
Jo men jag mena typ suzuki1000g årsmodel 80 för ca 20000 eller liknande en gsxr från slutet av 80talet är ju en annan femma

Jo jag har förstått att Bikes prislista inte överenstämmer med verkligheten till fullo... men de påstår ju att det är priser som SMR handlare har uppgett. Känns iof inte omöljgit att de har uppget dessa priser för att kunna hänvisa till listan när de byte in hojar. :3freak

fazerfun skrev:
2268291 Bikes prislista är i bästa fall en mycket grov uppskattning och inte mkt att luta sig emot vid köp, dessvärre. Inte för att det vimlar av 90or hos handlarna men 19k...ja tjena :rolleyes: En vattenkyld lär du knappast få loss under 30k hos en handlare.

X3M skrev:
2271320 Jo jag har förstått att Bikes prislista inte överenstämmer med verkligheten till fullo... men de påstår ju att det är priser som SMR handlare har uppgett. Känns iof inte omöljgit att de har uppget dessa priser för att kunna hänvisa till listan när de byte in hojar. :3freak
Tror det handlar väldigt mkt om efterfrågan just nu.
Många som vill ha hoj, färre som vill betala för sig och ännu färre som vill ha dyr försäkring.
Alltså bråkas det om äldre hojjar som ändå är rätt kul för en bra peng.
Förmodligen några av dina egna resonemang.
Sålde en cbr900 96 vurpad, körbar men lite trasiga kåpor för 20000 häromveckan till en som skulle bygga fighter och sålde en 02 R1 naken
för 48000 för att den ändå skulle has till stunthoj för några veckor sen.
Sparade lysen ställning och kåpor, så han valde att få den billigare utan sånt som han ändå inte ville ha.
Så det är bara att leta och ha tålamod förr eller senare så hittar du något projekt. :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti