För högt ljud i mitt leo vinci

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Hej, tog för ett tagsedan ut insatsen i mitt leo vinci, hojen gick mycket bättre och renare, och lät mycket mer. Nu skall jag på bandag på rudskogen på lördag, min insats ligger hemma i Sverige och hojen har jag här i Norge.

Finns det några åtgärder man kan göra för att försöka få ner ljudet till runt 98DB? Någonting ni vet man kan stoppa i avgasröret för att få det att låta minder? Oroar mig över att jag inte kommer att få köra :(:(:(:()

vbg_snake skrev:
2249097 Hej, tog för ett tagsedan ut insatsen i mitt leo vinci, hojen gick mycket bättre och renare, och lät mycket mer. Nu skall jag på bandag på rudskogen på lördag, min insats ligger hemma i Sverige och hojen har jag här i Norge.

Finns det några åtgärder man kan göra för att försöka få ner ljudet till runt 98DB? Någonting ni vet man kan stoppa i avgasröret för att få det att låta minder? Oroar mig över att jag inte kommer att få köra :(:(:(:()

najtråd och svintoboll

Det är rätt vanligt att man tar najtråd och lägger ett kryss framför utblåset som man sedan fäster genom att linda najtråden runt slutröret på nåt vis. Det ska visst slå sönder ljudpulserna så att ljudnivån blir lägre.

.

vbg_snake skrev:
2249097 Hej, tog för ett tagsedan ut insatsen i mitt leo vinci, hojen gick mycket bättre och renare, och lät mycket mer. Nu skall jag på bandag på rudskogen på lördag, min insats ligger hemma i Sverige och hojen har jag här i Norge.

Av mina år i restaurangbranschen har jag lärt mig en hel del......till grovdisk använde vi något som kallas stålboll....a.k.a stålfitta.....stoppa en sån i blådet så blir det symaskin av den......polaren gjorde det på sin harley....första gången jag hört en tyst harley kan jag säga

DunderDan skrev:
2249167 Av mina år i restaurangbranschen har jag lärt mig en hel del......till grovdisk använde vi något som kallas stålboll....a.k.a stålfitta.....stoppa en sån i blådet så blir det symaskin av den......polaren gjorde det på sin harley....första gången jag hört en tyst harley kan jag säga
Stålull? :hihi

Vart hittar jag najtråd? är det vanlig ståltråd vi pratar om =) Kan inte stålull börja brinna? en del säger deta...

vbg_snake skrev:

Db killer
ha det
//Robin

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...