För feta fingrar för miniblinkers??

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
har någon typ av miniblinkers på min hoj där ena glödlampan packat ihop. Så förbenat trångt i lmphuset att jag inte får något grepp om själva lampan, tvingades ta en plattång för att få ut lampan.

När jag skulle sätta i en ny lampa tvingades jag åter ta till tången med påföljden att lampan förmodligen gick sönder eller inte får kontakt. Sitter dock intryckt i spåret och har vridits till sitt läge.

Hur gör Ni för att byta glödlampa i en miniblinkers, eller köper Ni helt nya hus varje gång? :va

Beror väl på konstruktionen, alla blinkers är olika. Har du LED så slipper du byta :)

Du trär på en styv slang ovanpå lampan, lirkar in lampan och vrider runt alltsammans med hjälp av slangen.

Brukar fungera glimrande. :-)

Får tyvärr inte plats med någon slang. Glaset tar i reflektorn. Näe, blir nog till att byta ut skräpet till något annat mer lätthanterligt. LED kanske, men medföljer det då även byte av motstånd/relä för att få dom att blinka i "takt"?
Har i kväll meckat sönder lampinfästningen/hållaren så blir tvungen till byte av blinkershusen hur som. Känns ibland som man har tummen mitt i handen...:huvet

Nyheter
Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”