För DTR, TZR, TDR

det kostar lille pojk.....vi säger 10% av inköps priset 300kr sätt in på mitt konto :rolleyes: :rolleyes:
 
det e bara att lyssna på graben han har ju fulständigt rätt!!.... vad ska man med en störe cylinder till när 124.9cc funkar aldeles utmärkt att dra lakris remar med :tummenupp :slicka :tummenupp
 
passar till och med på min lilla moppe!

men ifall jag ska ha 180cc så blir det att köpa det nere i tyskland när man ändå är där!

bara man kommer in i hamburg så sjunker priserna mkt jämfört med internet!
 
drar på en gammal hederlig dåra :)

vad kan man räkna med för effekt efter bara bytt cylinder?
 
Cyanid skrev:
passar till och med på min lilla moppe!

men ifall jag ska ha 180cc så blir det att köpa det nere i tyskland när man ändå är där!

bara man kommer in i hamburg så sjunker priserna mkt jämfört med internet!

sitter det yamaha motor på sachs:en?
 
Jag vill köpa 180 cc till min men det går verkar inte gå att köpa in i Sverige :gråta 150 cc finns i.o.f funderar på att köpa den. Men pengarna kniper :(
 
Last edited:
Cyanid skrev:
japp licenstillverkad ifrån yammaha men delarna i motorn är av sachs komponenter...

samma som TZR......

skulle gärna köpa din hoj om man hade pengarna till det, tycker det är lite tört med effekt i offrodarna bara, men det blir nog närmare 40kusar med 180cc, gianelli och större förgasare....håller nog ganska jämt med crosshojarna då.... :slicka
 
gäller inte försäkringen alls om man smackar på en 180cc ?

tänk om man kör in i en fin bil sen då :crash
 
Hammet skrev:
skulle gärna köpa din hoj om man hade pengarna till det, tycker det är lite tört med effekt i offrodarna bara, men det blir nog närmare 40kusar med 180cc, gianelli och större förgasare....håller nog ganska jämt med crosshojarna då.... :slicka


jag lovar att det finns tillräkligt med effekt i min iallafall...(Ca:27hk)

drar iallafall en kawa 80cc uppför en 130m backe

det är ju TZR motorn
det enda är att den är lite drevad 17/65 så den gör 125km/h
har juh gianelliavgasrör o dämpare i aluminium ifrån gianelli så det skulle sitta fint med 180cc också! :rolleyes:
 
en annan sak jag undrar är också vad är det som är strypt fastänn den är ostrypt om man säger så =D

min ostrypt ger ju bara 22hk trots att crossar har 45 hk med samma cyilnder storlek.

vad är det som är strypt? är allting lite strypt eller?

kan ju inte tänka mig att om du sätter crossystem på min cylinder så ska den ge 45.....

och om du sätter 180cc (är väl ostrypta isf) varför ger dom inte mer än 30-35 hästar? är det för att systemet alltså allting runt omkring inte ger möjligheten för mer effekt?
 
en dtr är relativt lågt trimmad från fabrik, främst för att bli driftsäker, visst du skulle säkert kunna få ut 40-45kusar med 180cc + kringutr. och en steg1 portning men hur driftsäker blir motorn då?
ps. en ny 125cc crossmotor ger mellan 37 och 41hkr enligt tillverkarnas uppgifter :hej
 
*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top