För allas vår "Ezzo"

Det blev en tung dag på Kinnekulle efter beskedet om Ezzos bortgång.
Jag kommer att sakna dig, dina råd och din uppmuntran, tankarna går till dina närstående.

Med sorg och saknad
//Pelle

Last edited:
En förfärlig nyhet. SMC i synnerhet och MC-sverige i allmänhet har förlorat en av sina ledstjärnor. Vila i frid.

FAN inte du också!

Jag hade tänkt ta det lite lugnt med instruktörandet under våren och jobba mer med dig i höst, nu blir det inte så.

Jag kommer ihåg första gången vi träffades på sporthojsinstruktörsutbildningen 2005. Du var flamsig, oorganiserad och körde som en kratta. Du var sympatisk och rolig men jag trodde aldrig du skulle bli en bra instruktör. Du visade dig snart vara inte bara en av de allra bästa instruktörerna i Sverige utan också en av de mest engagerade träningsledarna och största eldsjälarna vi motorcyklister haft på vår sida.

Du är saknad av många och jag kommer aldrig glömma dig. Gasa i frid min käre vän.

Efter några få minuters sömn denna natt som gått är man ganska nere nu. Känns som all luft gick ur oss i och med din bortgång.
Du ringde mig igår förmiddag, och jag hade inte tid att prata. Jag skulle ringa upp dig senare men hann inte under dagen. Tänkte att det pratar vi om på ATT dit vi bägge var på väg.
Undrar nu vad du ville mig, vi hade ju så många saker framför oss att göra!?
Vem ska jag nu busa med på banorna?
Vem ska jag nu basta och snacka skit med på kvällarna?
Vem ska jag nu planera nya SMC-saker med?
FAAAAAAN:huvet
Tack för 6 fantastiska år med dig som kollega och vän.
V.i.f Ezzo

Per

Men vad är det här???? Du kan ju inte försvinna!!!
Jag trodde ju jag skulle träffa dig massa gånger mer på banorna i sommar, jag har ju skitmycket kvar du skulle lära mig! Glada, inspirerande, självklara du!!

Vaffan...:gråta:gråta:gråta:gråta:gråta:gråta

VIF/RIP! Känns helt sjukt... Hälsa Dr Bike där uppe och ha så kul i hojhimlen.

Du var en inspiration och glädjekälla för många. Du gav så mycket av dig själv. Du är saknad och mina tankar går till dina nära och kära.

Vila i frid Ezzo.
Kommer sakna din munterhet i depån.

Helt åt helvete meningslöst.
Ta hand om dig Ezzo.

Efter en minst sagt bisarr dag så finns det äntligen lite tid över att bara sitt och känna efter.

Vi kom inte alltid överens du och jag och det var ett antal gånger som du förklarat att jag haft fel. Men den här gången ger jag mig inte. Nu har jag rätt. DET DÄR VAR JÄVLIGT ONÖDIGT!

Det kommer att bli svårt att fylla det tomrum du lämnar efter dig. Inte bara i mig själv, utan även inom SMC.

Fick nyheten ikväll.

Och jag satt igår kväll fast i norrgående trafik och undrade vad som hänt då hela vägen var avspärrad.. fatta ingenting?

Vi har haft många skratt och roliga åkningar, både på gatan och banan.

Jag minst dig mest som den där killen som skulle styla till ett knäskrap på vägen bakom Arninge och du sumpa hela hojen och for i ett gnistregn framför mig.. vad vi skrattade åt din klantighet :tummenupp

VIF Ezzo, du var en skoj kille att umgås med..

:gråta De vart inte en bra slut på dagen eftersom jag fick reda på att du lämnat oss. Tack för alla råd å tips jag har fått av dej, jag önska bara att de kunna bli fler.

Sänder massa tankar till familj och vänner som stod dej nära.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon