Föräldravänligt fotoprogram?

Pelle81

Luktar smegma, mysk och svett
Gick med
22 May 2005
Hoj
Veteranare av olika slag
Goddagens!!!!

Nu är det så att mina föräldrar har under en tid (ett år kanske) äget en digital kamera från netonnet....

problemet är att dom aldrig lär sig programet som följde med, visst det är lite krångligt men jag börjar tröttna på att sitta vid deras p2 300 mhz.

finns det något smidigt program som jag kan byta till som gärna är på svenska. behöver inte vara redigerings program som ps men det ska sköta sig själv och visa upp bilderna på ett sätt som dom kan lära sig.....

Tackar för hjälp

Rock On / Per

Pelle81 skrev:
2634464 Goddagens!!!!

Nu är det så att mina föräldrar har under en tid (ett år kanske) äget en digital kamera från netonnet....

problemet är att dom aldrig lär sig programet som följde med, visst det är lite krångligt men jag börjar tröttna på att sitta vid deras p2 300 mhz.

finns det något smidigt program som jag kan byta till som gärna är på svenska. behöver inte vara redigerings program som ps men det ska sköta sig själv och visa upp bilderna på ett sätt som dom kan lära sig.....

Tackar för hjälp

Rock On / Per

Vill du ha ett smidigt bildvisningsprogram rekomenderar jag IrfanView. Det är gratis. man kan dessutom göra enkla redigeringsmanövrar där, typ beskära, minska, ändra ljus.. men i första hand är det till för att SNABBT visa bilder..

www.irfanview.com

Tackar för det...
ska tanka hem och prova.....

Rock On / Per

Jag kan föreslå en gammal version av MGI (Roxio) photosuite I vers 8.05 på svenska!. Tom farsan på över 70 bast klarar av det. Fungerar under Win 3.11/95/98/NT/XP. Sedan om du kan hitta det, det är en anna fråga.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg