Föräldraledig?... => Fikatråd!

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Tjena moss!

Så, nu har jag vaknat ur höstens stök och vinterdvala. Är föräldraledig och skall så vara augusti ut. Om jag inte är helt fel ute, så har fler ROH'are kottat av sig före oss, kanske efter med. Så jag tänkte att det kanske är någon mer här som passar smått och tycker det skulle vara kul o träffas...

Så, föräldraledig och/eller bara fika/snacke-sugna, hör av er?!

Hur gick det med de de långtgågna planerna på barnvagnsrace det så livligt diskuterades om häromåret?

Det kanske vore något att ta upp igen?

Hej!
Helt ny i/på Helsingborg, MC, forumet och barn. Köpte hojen förra veckan, tog kortet i torsdags och har spenderat helgen i skinnstället. Grabben är 1år och jag skall vara hemma fram till mitten på augusti. Allt detta, plus att jag är kraftigt beroende av koffein, gör att jag anmäler mitt intresse.

Nä, inte gjorts tidigare... Sry.:rodnar

Jag är 34 år och bor numer i Hbg. Har bott lite varstans tidigare, mest pga av jobb och utbildningar. Sitter till vardags i en glasbur placerad på ett högt torn eller byggnad och pratar med flygplan. I dom flesta fall är det flygvapenpiloter i andra änden.

Växte upp på landet utanför Göteborg, och där var körkort till olika fordon mer valfritt än vad det kanske är i stan. Så MC har jag kört ganska flitigt i min ungdom, men det blev som aldrig av att ta körkortet. Förrän nu...
Tog körkortet för 4 dagar sedan och är helt besatt av min nya frihet :kär

Är för tillfället föräldraledig och hemma med grabben som precis fyllt 1 år. Kommer så vara fram tills mitten av augusti. Har dessutom en förstående fru och svärföräldrar som gärna hjälper till/avlastar en vilsen farsa.
Så hojta gärna om ni vill ut och åka eller fika, eller varför inte bägge, och ni vill ha sällskap. Jag är inte direkt nån Valentino Rossi (ännu!?!) men kör fortare än en Zündapp KS50:tummenupp

Ses!

Nä, inte gjorts tidigare... Sry.:rodnar

Jag är 34 år och bor numer i Hbg. Har bott lite varstans tidigare, mest pga av jobb och utbildningar. Sitter till vardags i en glasbur placerad på ett högt torn eller byggnad och pratar med flygplan. I dom flesta fall är det flygvapenpiloter i andra änden.

Växte upp på landet utanför Göteborg, och där var körkort till olika fordon mer valfritt än vad det kanske är i stan. Så MC har jag kört ganska flitigt i min ungdom, men det blev som aldrig av att ta körkortet. Förrän nu...
Tog körkortet för 4 dagar sedan och är helt besatt av min nya frihet :kär

Är för tillfället föräldraledig och hemma med grabben som precis fyllt 1 år. Kommer så vara fram tills mitten av augusti. Har dessutom en förstående fru och svärföräldrar som gärna hjälper till/avlastar en vilsen farsa.
Så hojta gärna om ni vill ut och åka eller fika, eller varför inte bägge, och ni vill ha sällskap. Jag är inte direkt nån Valentino Rossi (ännu!?!) men kör fortare än en Zündapp KS50:tummenupp

Ses!

jag tar gärna en runda så du får se vad Helsingborg med omnejd har att erbjuda i vägar.

Och det är i ditt tempo.

Edit: Det enda pinsamma är ju att du kör Honda men det kanske funkar

Last edited:
Edit: Det enda pinsamma är ju att du kör Honda men det kanske funkar
Men det kommer ju att passa bra om han kör i ditt sällskap, pinsammare än så kan det inte bli.
Bli omkörd av en permobil... ja, jisses...

@ Skumgummits, välkommen till Helsingborgsområdet. Det är många som är inflyttade, man behöver fylla på genbanken lite så de banjospelande kusinerna inte tar över.

Perfekt!:tummenupp
Jag tänkte ge mig ut en sväng i eftermiddag/kväll, 18:30ish, funkar det?
När det kommer till märke och modell på min nästa cykel är jag oerhört påverkbar, men 5 dagar in i matchen är jag sjukt nöjd med maskinen.:)

För övrigt är trådens rubrik lite missvisande; man är inte alls ledig då man som förälder är föräldraledig.

Ledig är man inte, det är bara ordlek från samhället för att vi skall vars hemma lite...;)

Gott med nytt bloz. VBK han kör skramlaha så Hondadissen skall man ta m en nypa grovsalt

@ skumgummits, skicka ett pm med ditt mobilnummer, så hörs vi i nästa vecka./B
/BeBe

Back