Goiting
Det är mycket man vill som man inte får.
Jag har en pojk på 5 år men det hindrade inte mig att ta kortet. Fick det i juni i år. Jag kör lugnt och är väldigt medveten om att jag är "osynlig" i trafiken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
elwe skrev:2344917Körde enbart bana när mina barn föddes/var små.
Den äldste är 30 nu![]()
Jag hade 6-7 år innan han föddes börjat köra bana vilket sannolikt var väldigt hälsosamt för mig eftersom trafiken är mycket farligare än bana om man vill bestämma sitt tempo själv ... Fortsatte ytterligare ca 3 år, men blev sedan tvungen att välja mellan race och en bra utbildning och då fick racingen stryka på foten.
Så, mitt råd är att börja tävla. Skit i resultaten i början och hitta din egen rytm för att utvecklas därifrån. Det är hur kul som helst.
Tyvärr har det på senare år blivit en pengasport, men det finns säkert fortfarande klasser där man kan tävla utan att bli ruinerad på köpet.
Sep skrev:2344993men vilken klass är detta?
![]()
JKay skrev:2345556Jag har en grabb på snart 6 och en dotter som är nyss fyllda 2 och jag tog lappen i höstas. Har fått lite förmaningstal lite då och då om att tänka på mina barn.
Mina föräldrar och släktingar som finns runt mina barn vet att det ENDA jag har i huvvet är att köra på ett sånt sätt så jag KAN komma hem till mina små liv igen.
Mitt X (barnens mamma) är väl inte så där jätteglad över att jag kör, men ingen kan hindra mig och jag tillåter dem inte ATT göra det.
Hojen har varit en 16år gammal dröm som gått i uppfyllelse och det tänker jag fortsätta med både på gata och på bana (om jag nu kan få TAG på en #%#@%@# plats på ssemse!).
Sen att mina barn är helt överförtjusta i hojar gör inte saken sämre. När dom blir stora så kommer jag att låta dem köra själva och erbjuda all hjälp dom vill ha för att kunna ta sina körkort.
Tyss skrev:2344378Hej på er,
Fick i våras en liten välmående dotter och är den lyckligaste i världen![]()
Men nu till mina tankar när man är ute och kör MC, jag har kört mc i över 10 år utan några allvarligare incidenter men efter att jag har blivit far så känns det helt plötsligt väldigt annorlunda när man är ute och kör, det är helt känns helt enkelt inte lika spännande med fart och fläkt länge utan man tänker mer på vad som kan hända när man är ute på vägarna.
Till saken hör att även min sambo kör mc och hon känner samma sak.
Är det fler här på forumet som är föräldrar som känner samma sak?
Funderar allvarligt på att lägga ner det här med sporthoj ett tag men det känns inte helt OK det heller....
Så ni som är föräldrar här på forumet hur känner ni?
Kommer det att gå över eller är det att sälja och bli en återfallare på äldre dagar![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |