Om du lejer bort jobbet blir resultatet precis så bra som det har blivit.
Precis! Själv låter jag inte tandplågarn gräva i min käft längre. Dremel, kemankare och eget hårt arbete är vad som gäller.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Om du lejer bort jobbet blir resultatet precis så bra som det har blivit.
....Som att köpa diskmaskin och ändå behöva diska stekpannor för hand, det är ändå jävligt skönt med diskmaskin.
Firman i fråga är en av sveriges större, och de får inte dåligt betalt på ngt sätt i förhållande till branchen.
Och jo, vi (eller tjejen rättare sagt) har gått igenom hela lägenheten rum för rum och tabuat vissa saker, bett om extra noggrannhet på andra, förklarat att golv, köksbord, sängbord etc är särskilt känsliga och allt du kan tänka dig.
Men som jag skrev, fukten är en sak. Men att dra en dammsugare över ett golv i en annan riktning än hjulen snurrar lämnar spår på alla trägolv, även det på vårt blev kännbart djupa "spår". Det ska man inte ens behöva säga till om. Såna saker handlar bara om stress och slarv.
Och vi har hela vägen varit tydliga med att det är helt ok att inte dammsuga hela stället, så länge badrum, fläktfilter i köket, fönsterputs och såna "grövre" saker görs ordentligt. Så det finns inga ursäkter. Det gör oss inte så mkt att dammsuga eller dammtorka. Det är summan av det äckliga fläktfiltret, badrummet som måste skuras osv OCH dammsuga/dammtorka som spelar roll.
Som att köpa diskmaskin och ändå behöva diska stekpannor för hand, det är ändå jävligt skönt med diskmaskin.
Ett konststycke att lyckas repa glas vid putsning - måste varit en klåpare eller glas gjort av härdat bregott...
(vilket påminner mig om att jag nog inte putsat en ruta annat än på bilar eller hojar, de senaste 7-8 åren och inte andra heller här hemma - det blir liksom inte så skitigt här ute i friska havsbandet)
Pst, du vet väl att du han resa fördjupningarna igen med hjälp av en fuktig trasa och strykjärn.
Inte för att ursäkta förfarandet, men vill du ha tillbaka det som det var är det inte omöjligt.
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |