Fått min 999 stulen i söndags

Lego

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2006
Hoj
R1 Ducati 999
Någon som sett hört något, kontakta mig, fick min ducati 999 stulen i söndags under en provkörning, killen kom från trollhättan, lämnade sin polare kvar medans han skulle prova den, fick jävligt lång näsa måste ja säga, mörk, smalt tanig fan, 175-180 lång, hör ni något runt gbg trakten så hör av er, en sån hoj försvinner inte utan att det går snack...

Andreas....

Last edited:
Lego skrev:
2598152 Någon som sett hört något, kontakta mig, fick min ducati 999 stulen i söndags under en provkörning, killen kom från trollhättan, lämnade sin polare kvar medans han skulle prova den, fick jävligt lång näsa måste ja säga, mörk, smalt tanig fan, 175-180 lång, hör ni något runt gbg trakten så hör av er, en sån hoj försvinner inte utan att det går snack...

Andreas....

Men vad hände med polaren som han lämnade då?

Lego har nog honom i en liten plastbehållare nu...
Typ i "Big Pack" size.:machinegu :död

Lego skrev:
2598152 Någon som sett hört något, kontakta mig, fick min ducati 999 stulen i söndags under en provkörning, killen kom från trollhättan, lämnade sin polare kvar medans han skulle prova den, fick jävligt lång näsa måste ja säga, mörk, smalt tanig fan, 175-180 lång, hör ni något runt gbg trakten så hör av er, en sån hoj försvinner inte utan att det går snack...Andreas....
...Törs man fråga om provköraren visade upp något körkort.. :rolleyes:

Det är ett jävla otyg det där med att sälja hojar :( Man ville ju inte bli av med den, och jag åker banne mig inte bakpå en helt okänd kille! Dessutom får man ju inte ett öre av försäkringsbolagen eftersom man själv lämnade ut nyckeln :huvet
Alternativen är ju låst p-hus alternativt avstängd väg, men det är ju inte direkt alla har :(

Hoppas det löser sig, och att du får tillbaka hojen, men det får man nog se som högst osannolikt tyvärr.

Lego skrev:
2598168 Polisen plocka in honom men släpptes senare, va fan betalar man för o ha dom för, sköter det själv nu!

Men denna polare till honom måste väl känna han som körde bort med din hoj. Är det inte bara att åka till honom med polisen och ta in honom?

Hoztic skrev:
2598202 Det är ett jävla otyg det där med att sälja hojar :( Man ville ju inte bli av med den, och jag åker banne mig inte bakpå en helt okänd kille! Dessutom får man ju inte ett öre av försäkringsbolagen eftersom man själv lämnade ut nyckeln :huvet
Alternativen är ju låst p-hus alternativt avstängd väg, men det är ju inte direkt alla har :(

Hoppas det löser sig, och att du får tillbaka hojen, men det får man nog se som högst osannolikt tyvärr.
2-3DL soppa i tanken och följ efter på annan hoj borde väl vara riskfritt

Surt som fan ! :mad:

Fräckt gjort, håll oss uppdaterade i tråden om fortsättningen.

Visa tjuven vad 999 blir uppoch ner om du förstår vad jag menar och handla där efter.

Har du namn på kompisen så borde du ju kunna luska ut var han bor och med lite detektivarbete få kontakt med tjuven. Det var inte så att han som provkörde körde och smällde och ligger nu i ett dike och kvider??

Hur fan kan polisen bara släppa honom utan att kräva fram info om hans polare som drog med cykeln :huvet :huvet :huvet

Låter ju helt sjukt! Vad sa han till polisen:- "Njae jag känner inte honom, han ville bara ha skjuts till en adress typ" eller vad:huvet :huvet

ta de inte på fel sätt men kräv kontanter innan provkörning.

GixxerJensa skrev:
2598247 2-3DL soppa i tanken och följ efter på annan hoj borde väl vara riskfritt

Man kan väl skriva ett provkörningsavtal mellan köpare och säljare som innebär att om killen lämnar kommunen med hojen alternativt inte är tillbaka inom 30 min efter ett visst klockslag så är hojen att anse som stulen och att "köparen" erkänner att så är fallet. När hojen lämnas tillbaka efter provkörningen skriver bägge under en kvittens som bevis på att hojen är tillbakalämnad i samma skick som den lämnades ut och alltså inte stulen. Med varsitt vittne till detta som också skriver under så borde det vara hyfsat säkert.

Det säkraste är väl att kolla med försäkringsbolaget vad de kräver för att deras stöldförsäkring ska gälla vid en provkörning.

wdac skrev:
2598326 ta de inte på fel sätt men kräv kontanter innan provkörning.

....Postväxel påskriven innan provkörning är det som gäller, dvs han skriver under och sen skriver ÖVERLÅTES TILL... så kan man sätta sitt eget namn och gå och hämta ut/sätta in pengarna på banken om personen ifråga inte kommer tillbaka ! Se bara till att två banktjänstemän har skrivit på växeln, tror att undantaget är på föreningssparbanken där det räcker med En underskrift men det står tydligt på växeln..../M

Jag har alltid kört med pengarna först senda öppet köp under provkörning då köptet går tillbaka om det skulle vara något problem.

När jag sålt bilar eller motorcyklar så har jag antingen följt med på en annan hoj eller i bilen, eller behållt deras körkort tills de kommer tillbaka.
Det är fan att man inte kan lita på folk!
Hoppas du får tag på honom.

elwe skrev:
2598380 När jag sålt bilar eller motorcyklar så har jag antingen följt med på en annan hoj eller i bilen, eller behållt deras körkort tills de kommer tillbaka.
Det är fan att man inte kan lita på folk!
Hoppas du får tag på honom.

Körkortet är en klen tröst, tar emot körkort dagligen sen 16 år tillbaka och det har varit några stycken som inte kommit tillbaka efter provkörning och när man visat upp körkortet för polisen har dom bara sagt ! GRYMT bra förfalskning..... Så det är ingen höjdare och ta emot i utbyte mot sin ögonsten/dock alltid ngt eller en del av proceduren... !

P.s fick min privata bil stulen inatt, så det ända man kan säga är att det är RUGGIGT svårt det där med och skilja på mitt och ditt...:mad:

Mikey skrev:
2598323 Hur fan kan polisen bara släppa honom utan att kräva fram info om hans polare som drog med cykeln :huvet :huvet :huvet

I Sverige finns ingen angivelselag. Om de ska ta honom för skyddande av brottsling måste polisen bevisa att han känner personen i fråga.

Lawner skrev:
2598360 Jag har alltid kört med pengarna först senda öppet köp under provkörning då köptet går tillbaka om det skulle vara något problem.

ja ... men köpte en sak av en kille i malmö. Öppet köp. Skulle lämna tilbaka det sen. svara inte på mobilen och går inte få tag på han.

Så blev man ju själv körd.

DR-Zätare skrev:
2598330 Man kan väl skriva ett provkörningsavtal mellan köpare och säljare som innebär att om killen lämnar kommunen med hojen alternativt inte är tillbaka inom 30 min efter ett visst klockslag så är hojen att anse som stulen och att "köparen" erkänner att så är fallet. När hojen lämnas tillbaka efter provkörningen skriver bägge under en kvittens som bevis på att hojen är tillbakalämnad i samma skick som den lämnades ut och alltså inte stulen. Med varsitt vittne till detta som också skriver under så borde det vara hyfsat säkert.

Det säkraste är väl att kolla med försäkringsbolaget vad de kräver för att deras stöldförsäkring ska gälla vid en provkörning.

Haha, ja varför skulle inte en hojtjuv skriva under det? Vem skulle din idé hjälpa egentligen?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT