Efter att ha blivit uppringd och tillsagd att köra sista rejset på karlskoga av nordgren, så det var helt oplanerat blev det till att titta djupt i plånboken och använda de sista nudelpengarna..
Nästa krångel var ju transporten, skulle åka med gubben fredriksson ner, men han hade ont i axeln och kunde inte bestämma sig förrän i sista sekund om han skulle ner eller inte.
Så jag värmde upp på onsdagen genom att köra gocartrejs med jobbet och sen dricka bjudsprit för en dryg tusenlapp på onsdagen, sova väldigt lite, apbakis dagen efter, lyckas jag iaf låna en vito av en kompis och köra ner hojen sent på torsdagkvällen, fick väldigt snällt låna lite tältplats av Sköld och Bjorn(Stort tack till bägge), och kommer hem halv 2 på natten. Var tvungen att jobba på fredagen, så ingen fredagsträning, utan jobba övertid till 20.00 på fredagen.. Så fint uppvärmd och rejäl träningsvärk i armarna efter gocartkörningen, styrde jag kosan ner mot karlskoga på lördagmorgonen, efter att ha stressväckt mcbudet då någon fjolla låst in alla verktyg i verktygsskåpet..
Ut på förstakvalet, tycker inte körningen stämmer alls, det går bra genom depåsvängen och ner genom trösen, i esset känns det inte som jag träffar rätt en enda gång, det går sketlångsamt genom ejes, och hårnålen träffar man bara rätt någon gång. Cykeln känns dessutom jävligt avig, känns stötig bak och som den dyker för mycket fram, ingen riktigt bra känsla fram heller, utan det kasar iväg för mig rejält ett par ggr, missar dessutom bromsningen i ejes, eftersom någon totalmosat 100meters skylten som man bromsar en bit efter.. Men utan flyt i körningen så körde jag iaf personbästa på 1.13.8, dock inte nöjd med det alls, då det som sagt kändes långsamt, kan låta lite kaxigt, men förra året tyckte jag 1.16-blankt kändes riktigt fort, det gör det inte längre.
Så in i depån, försöker chansa mig till lite nya inställningar, för att få cykeln att kännas lite bättre, och ut på andra passet tar jag det rätt lugnt, och cykeln känns nu lite bättre, när jag helt plötsligt hör ett "swoosch", och kopplingshandtaget trillar hela vägen in till styret..
Bara att åka av, trodde att ett lager i lådan skurit, eftersom hela kopplingskorgen satt löst. När jag tömmer ut oljan i växellådan blir jag helt livrädd, den är helt fylld av metallspån, ser väääldigt dyrt ut. Men för en gångs skull har jag tur i oturen, det är "bara" hela växellådan som lossnat, två bultar har släppt i härdningen och sträckt sig, vilket gjort att alla andra skruvar också vibrerat loss, två hade lossnat helt, och mosats av primärdreven, men allt hade ändå klarat sig.
Fipplade till det där under lördagkvällen utan större problem, med lite hjälp av björn.
Warm-upen åkte jag bara ett par varv på för att känna att allt var ok, vilket det var.
Sen racet, gjorde ingen bra start, slirade nog lite för mycket på kopplingen den här gången istället, och var sist iväg. Tog ett varv innan jag lyckades ta mig förbi Martin, som sackade efter Fredriksson lite. Tog sakta in på Gubben, och var riktigt nära i ejes, fortfarande körde jag som en kratta dock, mycket missar, och samma känsla av att det gick långsamt, men in tog jag iaf. När jag sen nästan var ikapp, ja då börjar jag klanta mig och tappa avstånd igen, så ikapp lite, o sen tapp igen. Börjar dessutom känna mig rejält mosig, så kände att även om jag kan komma ifatt, så kommer jag inte våga mig på en attack, körningen kändes tillräckligt stabil. Så börjar slappna av, det är inte så många varv kvar ändå, ja men då minsann, då har martin legat och skuggat, och tydligen fått upp bra mycket mer fart än han hade i kvalet och i början av rejset, han stack fram framhjulet i ejes, men då mobiliserades det lite krafter till iaf, för där tänkte jag inte ta stryk iaf.
Så koncentrerade mig på de sträckor på banan där jag kör bra, där jag kör sämre är det svårare att köra om ändå.
Så i mål som 8'a iaf.
Nu ska det vara färdigåkt för i år, till nästa år blir det nya tag och förhoppningsvis bättre säsong än i år. Överlag är jag ändå rätt nöjd med säsongen, körningen stämmer oftast bättre och bättre, och det finns mer fart att hämta.
Nästa krångel var ju transporten, skulle åka med gubben fredriksson ner, men han hade ont i axeln och kunde inte bestämma sig förrän i sista sekund om han skulle ner eller inte.
Så jag värmde upp på onsdagen genom att köra gocartrejs med jobbet och sen dricka bjudsprit för en dryg tusenlapp på onsdagen, sova väldigt lite, apbakis dagen efter, lyckas jag iaf låna en vito av en kompis och köra ner hojen sent på torsdagkvällen, fick väldigt snällt låna lite tältplats av Sköld och Bjorn(Stort tack till bägge), och kommer hem halv 2 på natten. Var tvungen att jobba på fredagen, så ingen fredagsträning, utan jobba övertid till 20.00 på fredagen.. Så fint uppvärmd och rejäl träningsvärk i armarna efter gocartkörningen, styrde jag kosan ner mot karlskoga på lördagmorgonen, efter att ha stressväckt mcbudet då någon fjolla låst in alla verktyg i verktygsskåpet..
Ut på förstakvalet, tycker inte körningen stämmer alls, det går bra genom depåsvängen och ner genom trösen, i esset känns det inte som jag träffar rätt en enda gång, det går sketlångsamt genom ejes, och hårnålen träffar man bara rätt någon gång. Cykeln känns dessutom jävligt avig, känns stötig bak och som den dyker för mycket fram, ingen riktigt bra känsla fram heller, utan det kasar iväg för mig rejält ett par ggr, missar dessutom bromsningen i ejes, eftersom någon totalmosat 100meters skylten som man bromsar en bit efter.. Men utan flyt i körningen så körde jag iaf personbästa på 1.13.8, dock inte nöjd med det alls, då det som sagt kändes långsamt, kan låta lite kaxigt, men förra året tyckte jag 1.16-blankt kändes riktigt fort, det gör det inte längre.
Så in i depån, försöker chansa mig till lite nya inställningar, för att få cykeln att kännas lite bättre, och ut på andra passet tar jag det rätt lugnt, och cykeln känns nu lite bättre, när jag helt plötsligt hör ett "swoosch", och kopplingshandtaget trillar hela vägen in till styret..
Bara att åka av, trodde att ett lager i lådan skurit, eftersom hela kopplingskorgen satt löst. När jag tömmer ut oljan i växellådan blir jag helt livrädd, den är helt fylld av metallspån, ser väääldigt dyrt ut. Men för en gångs skull har jag tur i oturen, det är "bara" hela växellådan som lossnat, två bultar har släppt i härdningen och sträckt sig, vilket gjort att alla andra skruvar också vibrerat loss, två hade lossnat helt, och mosats av primärdreven, men allt hade ändå klarat sig.
Fipplade till det där under lördagkvällen utan större problem, med lite hjälp av björn.
Warm-upen åkte jag bara ett par varv på för att känna att allt var ok, vilket det var.
Sen racet, gjorde ingen bra start, slirade nog lite för mycket på kopplingen den här gången istället, och var sist iväg. Tog ett varv innan jag lyckades ta mig förbi Martin, som sackade efter Fredriksson lite. Tog sakta in på Gubben, och var riktigt nära i ejes, fortfarande körde jag som en kratta dock, mycket missar, och samma känsla av att det gick långsamt, men in tog jag iaf. När jag sen nästan var ikapp, ja då börjar jag klanta mig och tappa avstånd igen, så ikapp lite, o sen tapp igen. Börjar dessutom känna mig rejält mosig, så kände att även om jag kan komma ifatt, så kommer jag inte våga mig på en attack, körningen kändes tillräckligt stabil. Så börjar slappna av, det är inte så många varv kvar ändå, ja men då minsann, då har martin legat och skuggat, och tydligen fått upp bra mycket mer fart än han hade i kvalet och i början av rejset, han stack fram framhjulet i ejes, men då mobiliserades det lite krafter till iaf, för där tänkte jag inte ta stryk iaf.
Så koncentrerade mig på de sträckor på banan där jag kör bra, där jag kör sämre är det svårare att köra om ändå.
Så i mål som 8'a iaf.
Nu ska det vara färdigåkt för i år, till nästa år blir det nya tag och förhoppningsvis bättre säsong än i år. Överlag är jag ändå rätt nöjd med säsongen, körningen stämmer oftast bättre och bättre, och det finns mer fart att hämta.



