Får sveriges rättsystem funka såhär?

Freddola skrev:
2635901 Du har glömt vi har något som kallas luftmotstånd :tungan
Men som du säger så ska igentligen en 1000 kilo blyklump falla lika snabbt som en spindel om vi Inte hade luftmotstånd.

Ett mynt kan aldrig få tillräckligt hög hastighet även fall du släpper det från ett flygplan för det ska vara farligt. Det klarar inte ens av att spräcka skinnet.

Till topic.
Idag är den stora dagen, återkommer med resultat hur det gick.
Rättegången då jag är inblandad börjar 4a och tar väll 1-2 timmar kanske.
Min advokat kmr äta upp han :D

Du har fortfarande inte svarat på om du inte blivit delgiven någon misstanke om brott? Det måste ju ha varit polisförhör? De flesta kontaktar ju en advokat i och med att man blir misstänkt för brott och absolut om det är polisförhör.

Hej.
Tillbaka nu från rättegången.
Iaf åklagaren började med att säga att Jag står misstänkt för omkörning på övergångställe och Bilisten för farlig förflyttning till vänster (Nått sånt)

Iaf 2 vittnen kallades in och sa sin historia. Alla höll med mig Riktigt bra (även han som vittna för bilisten :D).
Iaf bilisten ljög rakt ut att han blinkat och inte gjort en U-sväng utan försökt lämna plats för mig att köra om på HÖGER sida av vägen, ja ni hörde rätt fel sida!

Blev välldigt roligt när sedan alla vittnen sa att han INTE blinkat samt enda vettiga dom kunde komma fram till att han påbörjat en U-Sväng.

Efter en stund när alla hörs o lagt sin historia så skulle Åklagaren säga sitt.

Åklagaren.
Bilisten: Alla vittnen + jag säger att enda anledningen till den vänsterförflyttningen han gör måste vara en U-Sväng och bör dömmas för U-Sväng. Mkt bra för mig :D

Mc. Mc cyklisten var från början anklagad för omkörning på övergsånställe, MEN jag är inte längre säker på att så bör göras och typ "ogillas" tror jag han sa. Mkt bra för mig :D

Hur som helst sa advokaten det så mkt ljust ut och jag har Riktigt bra chans att klara mig.
Bilisten därimot är körd och Kmr dömmas samt även fall jag blir dömd så kommer troligtsvis han få betala Självrisk etc.
Då dom flesta höll med om Bilisten bara kört på utan att bromsa in och svänga hade olyckan aldrig skett.

Dec. den 14e kommer dommen iaf!

Själv ger jag lite å ingenting för rättsväsendet:näsblod

Hoppas det löser sig på bästa sätt, med allt.

Det som är lite oroväckande är att både jag å Anneli kunde ha varit i din sitts. Eftersom vi precis hade gett oss av från pizzerian.

Jag var så nära att ta en extra runda, men valde att åka hem direkt.

Peppar peppar, du han ju med att åka ganska mycket av säsongen iallafall:tummenupp

Freddola skrev:
2636676

Mc. Mc cyklisten var från början anklagad för omkörning på övergsånställe, MEN jag är inte längre säker på att så bör göras och typ "ogillas" tror jag han sa. Mkt bra för mig :D

Dec. den 14e kommer dommen iaf!

Han sa nog att åtalspunkten bör ogillas, vilket betyder att han skiter i den delen.

Hursomhelst, jag hoppas att det går förjäkligt bra med dig, och att dina knän läker ihop bra.

GuW skrev:
2636734 Han sa nog att åtalspunkten bör ogillas, vilket betyder att han skiter i den delen.

Hursomhelst, jag hoppas att det går förjäkligt bra med dig, och att dina knän läker ihop bra.
Ok, men advokaten sa det var bra iaf :)

Mina knän hade jag Massa tur med helt oskadade =).
Bara lårbenet men sånt läker :)

Sen får man ju se lite ur den ljusa synpunkten. Får troligtsviss Massa pengar så jag kan köpa ny hojj och har råd att köra :D

Last edited:
Grattis! Skönt att det blev rätt tillslut.

Freddola skrev:
2636794 Mina knän hade jag Massa tur med helt oskadade =).

Sen får man ju se lite ur den ljusa synpunkten. Får troligtsviss Massa pengar så jag kan köpa ny hojj och har råd att köra :D
För att va lite parasit aktig, nån som vet vad jag kan förvänta mig få ut för 50% ned satt rörlighet i en fot? Va 1½ år sen och jag har trännat aktivt för att få upp rörligheten men tvivlar på att den blir bra. Har trygghansa föresten.

Freddola skrev:
2636794 Mina knän hade jag Massa tur med helt oskadade =).

För att va lite parasit aktig, nån som vet vad jag kan förvänta mig få ut för 50% ned satt rörlighet i en fot? Va 1½ år sen och jag har trännat aktivt för att få upp rörligheten men tvivlar på att den blir bra. Har trygghansa föresten.

Last edited:
Sådär idag kom dommen och jag vart helt frikänd :D

Den andra fick 1 års fängelse dock hade han andra mkt allvarligare saker så jag vet inte fall mitt "bakades" in i det?

Hur som helst är jag glad iaf :D:D:D:D:D:D

Även skadan jag ådrog mig har börjat läka ihop! :D

Freddola skrev:
2659879 Sådär idag kom dommen och jag vart helt frikänd :D

Den andra fick 1 års fängelse dock hade han andra mkt allvarligare saker så jag vet inte fall mitt "bakades" in i det?

Hur som helst är jag glad iaf :D:D:D:D:D:D

Även skadan jag ådrog mig har börjat läka ihop! :D

Alltså fungerar Sveriges rättssystem va?

Mavve skrev:
2659887 Alltså fungerar Sveriges rättssystem va?
Yepp, fast 2 dagars notis innan man ska på rättegång tkr jag är förkort iaf!
Men gött att han inte kmr vistas ute på ett bra tag.

Willmar skrev:
2636729 Själv ger jag lite å ingenting för rättsväsendet

Låt höra argumenten!

Freddola skrev:
2659907 Yepp, fast 2 dagars notis innan man ska på rättegång tkr jag är förkort iaf!

Du har fortfarande inte svarat på DR-Zätare fråga som han ställt två gånger. Har du inte blivit underrättad om åtalsansökan? När åklagaren skickar in sitt åtal till domstolen bör du ha fått vetskap om detta. Du bör också i ett ännu tidigare skede fått underrättelse om misstanke för brott.

Låter lite underligt detta att du tror att allt är frid och fröjd och då kommer kallese till huvudförhandling om två dagar.

Last edited:
Sandstrom skrev:
2659911
Du har fortfarande inte svarat på DR-Zätare fråga som han ställt två gånger. Har du inte blivit underrättad om åtalsansökan? När åklagaren skickar in sitt åtal till domstolen bör du ha fått vetskap om detta. Du bör också i ett ännu tidigare skede fått underrättelse om misstanke för brott.

Låter lite underligt detta att du tror att allt är frid och fröjd och då kommer kallese till huvudförhandling om två dagar.
Ok.
Ska svara så bra jag kan på den frågan.
Tar hela historian så du lättare förstår.

För ca 1 månad sen får jag ett samtal från polisen som vill hålla ett förhör med mig.
Jag berättar min del via telefon då det vart för krångligt att ta mig till stationen för förhöret.

Lite senare ringer samma tjejj upp igen och säger att dom kommit fram till att jag har gjort en omkörning på ett övergångställe.
Dock säger jag det är ingen omkörning pga. han tog in till trotoarkanten och stanna. Jag anser han stog parkerad och då är det ingen omkörning.
Efter mkt tjat (Hon ville jag skulle erkänna) så sa jag att jag o farsan kommer ner till stationen för att måla lite bilder bla bla nåra dar senare.
Vi kommer dit o får läsa allas förhör (Det jag sa på tele, 2 vittnen samt bilisten, samt polisens rapport)

När jag läste hans förhör så vart det fullt av lögner o jag blev tokig o vägra ännu mera att erkänna.
Läste även vittnenas och det såg Bra ut tyckte jag.

Tillslut sa hon, att om vi inte kan lösa det här så kommer det gå till rätten.

Sen efter nån månad damp ett ner brev ner där det stog att om 2 dagar ska ja på rättegång.
Jag visste jag skulle dit innan, Men inte när, var o hur.
Utan polisen hade bara sagt det kmr bli rättegång, men vi vet inte när.

Min far har var med på Alla förhör och läste allt man kan läsa.
Han viste inget mer än det jag skriver o han vart tokig när han fick brevet att vi har 2 dagar på oss.

Dock löste sig allt ändå! :tummenupp

Enligt dom att jag fick notisen så sent var för att man i Vanliga fall inte använder advokat till en sån lite sak tyckte dom.
Men utan han hade jag nog torskat på det.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman