Sandstrom skrev:
2659911
Du har fortfarande inte svarat på DR-Zätare fråga som han ställt två gånger. Har du inte blivit underrättad om åtalsansökan? När åklagaren skickar in sitt åtal till domstolen bör du ha fått vetskap om detta. Du bör också i ett ännu tidigare skede fått underrättelse om misstanke för brott.
Låter lite underligt detta att du tror att allt är frid och fröjd och då kommer kallese till huvudförhandling om två dagar.
Ok.
Ska svara så bra jag kan på den frågan.
Tar hela historian så du lättare förstår.
För ca 1 månad sen får jag ett samtal från polisen som vill hålla ett förhör med mig.
Jag berättar min del via telefon då det vart för krångligt att ta mig till stationen för förhöret.
Lite senare ringer samma tjejj upp igen och säger att dom kommit fram till att jag har gjort en omkörning på ett övergångställe.
Dock säger jag det är ingen omkörning pga. han tog in till trotoarkanten och stanna. Jag anser han stog parkerad och då är det ingen omkörning.
Efter mkt tjat (Hon ville jag skulle erkänna) så sa jag att jag o farsan kommer ner till stationen för att måla lite bilder bla bla nåra dar senare.
Vi kommer dit o får läsa allas förhör (Det jag sa på tele, 2 vittnen samt bilisten, samt polisens rapport)
När jag läste hans förhör så vart det fullt av lögner o jag blev tokig o vägra ännu mera att erkänna.
Läste även vittnenas och det såg Bra ut tyckte jag.
Tillslut sa hon, att om vi inte kan lösa det här så kommer det gå till rätten.
Sen efter nån månad damp ett ner brev ner där det stog att om 2 dagar ska ja på rättegång.
Jag visste jag skulle dit innan, Men inte när, var o hur.
Utan polisen hade bara sagt det kmr bli rättegång, men vi vet inte när.
Min far har var med på Alla förhör och läste allt man kan läsa.
Han viste inget mer än det jag skriver o han vart tokig när han fick brevet att vi har 2 dagar på oss.
Dock löste sig allt ändå!
Enligt dom att jag fick notisen så sent var för att man i Vanliga fall inte använder advokat till en sån lite sak tyckte dom.
Men utan han hade jag nog torskat på det.