Får sluta med hojåkandet...

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
Jaha... Då har man kommit till den punkt i livet då hojen får ställas in.
Personligen har jag fått ledbesvär och har t o m problem att bara köra gata utan att händerna svullnar och armar och leder värker...

Det har varit en rolig tid mycket crossåkande, offroadkörande och andra evenmang som DOTS-enduro som vi på mx-skane.net och Danska offroadklubben anordnar varje sommar. Btw, min plats är ledig och jag kan verkligen rekommendera den tävlingen som går i Danmark med mycket tillbehör som mat och dricka för den som stannar över helgen.

Då jag inte längre skall köra skall min fru även sälja sin sporthoj för hon tycker inte det är roligt att köra ensam.

Men man skall hava förtröstan... Vi skall köpa en Firebird istället.. Då har man en leksak ändå ju men inte riktigt i samma stuk. Men kul ändå.

Vill ni kolla våra hojar så kolla Exitemes:
http://sporthoj.com/annonser/?id=42059

Och min:
http://sporthoj.com/annonser/?id=42058

I mitt pris följer all utrustning med...

Ha det gott och kör försiktigt så ni inte blir ett nummer i statistiken!

Beklagar sorgen

Ja det är trist, men det är fan inte värt att hoppa av och lida en hel kväll för att man gasat ett par timmar.
Jag misstänker att crossåkandet i samband med småskador hit och dit ledde till detta.

Men det blir lika kul med en jänkare och då kan man släpa med sig ungarna! :-)

Kan du inte åka med frugan istället? Då har hon sällskap när hon är ute.
Eller har du problem med värk även när du sitter bakpå?

Kan du inte åka med frugan istället? Då har hon sällskap när hon är ute.
Eller har du problem med värk även när du sitter bakpå?

Tyvärr blir det så.. Jag tror att det är vinden OCH vibrationerna som ställer till det.
Jag tog hojen till morsan här om dagen (offroaden) och det tog fan inte mer än 2-3 mil innan händerna domnat och då vibrerar den inte nämvärt.
Sedan svullnade knogarna och det gjorde satans ont.
Detsamma gäller knäna så jag tänker hålla upp med åkandet.

Trist men vad skall man göra...
Jag saknar crossåkandet mest för det är så förbannat kul!

Ajaj vad tråkigt.. Men man kommer ur det ganska fort :)
Helt plötsligt kan man köpa sig resor och ny elektronik till bostaden, då slutar man liksom sukta efter bågarna

Beklagar.Jag vet ej själv hur man kommer att klara sig om man börjar studera eller blir arbetslös, man får väl lägga hojen på stående.Hojåkande är ingen billig hobby

Jag har egentligen kommit över det och nu vill man sälja så man kan köpa sig sin Pontiac... Dock ingen räserbil eller V8. Det blir en targa med 6:a i som inte behöver servas efter varje körning.

Kolla in de grejor som följer med.. All utrustning slänger jag med i paketet till Yamahan med...

Tyvärr blir det så.. Jag tror att det är vinden OCH vibrationerna som ställer till det.
!

Jag har också fått minska ner drastiskt på hojåkande på grund av just den kalla vinden vilket medförde x antal lunginflammationer då mina luftrör är "paj", var det görvarmt ute så var det mindre besvär självklart. Var sjuk två veckor bra några veckor o så började det om igen, det tär på kroppen i längden och man behöver en paus. Oerhört tråkigt men har nu blivit betydligt bättre så någongång då och då kan man ta sig en tur men det är ju ingen billig hobby så man vill ju få ut det mesta som möjligt.

Man ska göra det som känns rätt.:)

Önskar dig och :tuttar en härlig varm sommar, det brukar göra gott för lederna :krama

Last edited:
Jag har också fått minska ner drastiskt på hojåkande på grund av just den kalla vinden vilket medförde x antal lunginflammationer då mina luftrör är "paj", var det görvarmt ute så var det mindre besvär självklart. Var sjuk två veckor bra några veckor o så började det om igen, det tär på kroppen i längden och man behöver en paus. Oerhört tråkigt men har nu blivit betydligt bättre så någongång då och då kan man ta sig en tur men det är ju ingen billig hobby så man vill ju få ut det mesta som möjligt.

Man ska göra det som känns rätt.:)

Önskar dig och :tuttar en härlig varm sommar, det brukar göra gott för lederna :krama

Tackar så mycket! Jo, de första veckorna var bedrövliga och man retade sig som fan. Men nu är det faktiskt skönt att inte behöva kasta på sig ett ton skyddskläder för att ge sig iväg, utan att egentligen inte kunna ta något med sig som t ex ungar osv...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT