Får ont efter att ha pillat på musen

Jonathan skrev:
2184934 Jag har funderat länge nu på att köpa en MX1000. Är den überbra ?

Har både en MX1000 och en G5:a. Gillar MX:en bättre (beror lite på hur stora/små händer du har om den är bekväm eller inte) men G5:an är bättre för spel.

Gå till OnOff eller liknande och kännåkläm på den för att få en känsla om hur den passar din hand. Är myket nöjd med kvalitet och med batterikapaciteten. Jag rekomenderar ett köp! :)

Nursey skrev:
2185145 Fingertoppskänsla ;) Nej referenser undanbedes :rolleyes:. Demonstration är enda sättet.
video eller räcker det med en bildillustrationer? :rofl

CBR_Falun skrev:
2185132 Har både en MX1000 och en G5:a. Gillar MX:en bättre (beror lite på hur stora/små händer du har om den är bekväm eller inte) men G5:an är bättre för spel.

Gå till OnOff eller liknande och kännåkläm på den för att få en känsla om hur den passar din hand. Är myket nöjd med kvalitet och med batterikapaciteten. Jag rekomenderar ett köp! :)
avlastar den handleden bra? för när ja sitter med DATORMUSEN i näven så spänner ja handleden för ja måste lyfla handen.. å de e jobbigt.. å gör ont.. så de e bra om den är lite högre ovanpå

heimdal skrev:
avlastar den handleden bra? för när ja sitter med DATORMUSEN i näven så spänner ja handleden för ja måste lyfla handen.. å de e jobbigt.. å gör ont.. så de e bra om den är lite högre ovanpå

MX1000 är ganska hög och lite knubbigare än andra möss. Jag tycker den är enormt bekväm. Som sagt, iväg och pilla lita på musen i en affär! :tummenupp

Nursey skrev:
2185145 Fingertoppskänsla ;) Nej referenser undanbedes :rolleyes:. Demonstration är enda sättet.
Demonstration? Förstår inte hur det skulle kunna lösa ditt problem... :gnissla

2-eur-Brandenburg%20Gate%20during%20a%20demonstration%20in%20Berlin%20March%2029,%202003.jpg

CBR_Falun skrev:
2185132 Har både en MX1000 och en G5:a. Gillar MX:en bättre (beror lite på hur stora/små händer du har om den är bekväm eller inte) men G5:an är bättre för spel.

Okej. Jag har väl kanske lite längre fingrar än genomsnittet. Spelar dock inte.
Då ska jag nog köpa mig en sån :)

Mr Lang skrev:
2184349 Jag har ett kontorsjobb nu där jag sitter vid datorn 10-12 h om dan. Tyvärr så känner jag att detta har börjat ge lite stelhet/smärta i högerhanden.

Finns det några bra övningar eller nåt annat man kan göra för att inte få "mushand" redan vid 24 års ålder :näsblod

Musarm brukar vara lurigt och kräver lite övningar för att bli av med
Smärta i handen (särskilt mitt på baksidan av handen) går över efter ett tag när man vant sig vid att arbeta med handen på det nya sättet.

Att man skall ha stöd för handleden stämmer inte helt, det är HELA UNDERARMEN som skall ha stöd i bordsskivan. Bordet skall helst vara ett hörnbord med ett urtag så man kommer riktigt långt in med kroppen.Musmattan bör placeras så nära tangentbordets sida som möjligt, har man den för långt bort åt sidan får man problem med nacken.

Kolla hur en CAD-arbetsplats set ut, de flesta cad-ritare har inga problem med musarm trots att de sitter som hösäckar i timtal, de har dock alltid stöd för hela underarmen. "vanliga" kontorister har ofta små skrivbord eller i värsta fall tangentbordet på en utdragbar hylla under skrivbordet och de tenderar ha mer problem med musarm.

newstead skrev:
2185446 Då är jag med... :whip

Är det avtalsenlig lön för tjänsten eller? Tänkte om man skulle slänga iväg CV:et :tungan

Lönen är presationsbaserad med tillfällen för bonus där detta förtjänats :tuttar.

Thermal skrev:
2185437 Ursäkta en dum fråga, hur är det tänkt att demonstrationen skall genomföras? Är det "skarpt läge" som gäller eller skall övningen förevisas på lämplig lös utrustning?

Kreativ, initiativrik och självgående assistent sökes för tjänsten :tummenupp

Pebl skrev:
2185851 Musarm brukar vara lurigt och kräver lite övningar för att bli av med
Smärta i handen (särskilt mitt på baksidan av handen) går över efter ett tag när man vant sig vid att arbeta med handen på det nya sättet.

Att man skall ha stöd för handleden stämmer inte helt, det är HELA UNDERARMEN som skall ha stöd i bordsskivan. Bordet skall helst vara ett hörnbord med ett urtag så man kommer riktigt långt in med kroppen.Musmattan bör placeras så nära tangentbordets sida som möjligt, har man den för långt bort åt sidan får man problem med nacken.

Kolla hur en CAD-arbetsplats set ut, de flesta cad-ritare har inga problem med musarm trots att de sitter som hösäckar i timtal, de har dock alltid stöd för hela underarmen. "vanliga" kontorister har ofta små skrivbord eller i värsta fall tangentbordet på en utdragbar hylla under skrivbordet och de tenderar ha mer problem med musarm.

Jag har tänkt på det där med stöd för hela armen så jag sitter så att jag kan ha hela min högerarm på en bordsskiva. Jag är ju CAD:are så jag får väl hoppas att kroppen vänjer sig vid detta. Tack för tipsen hojfolk

newstead skrev:
2187240 Känner att jag kan tänka mig ett nytt jobb... När är sista ansökningsdag?

Du slipper nog konkurens från mig, jag har efter noggrant övervägande kommit fram till att tjänsten kommer ta för mycket av min dyrbara tid. Har helt enkelt andra saker att klara av först. Och jag känner att ska jag ta ett så stort uppdrag som det här så vill jag ge det min fulla uppmärksamhet, allt eller inget.

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back