Får motorcykel köras på cykelväg?

Som jag redan skrivit. Gå in på Birthday, sök på Gramoz i Trollhättan och ni får upp en 18 åring.

Obvious troll is obvious.

Lås tråden already.

Nej, motorcykel får ej köras på cykelväg. Och trottoar är inte cykelväg. Det enda med hjul man får köra på trottoar är en barnvagn. Och kanske en sparkcykel....

Jag tror att man får köra på cykelbanan om man har xjell kåpa, för då syns man bra.
Helst skall det sitta stora orange reflexer på.

:glömdet

Last edited:
Men kom igen nu. Det är ju bara att bära hojen den bit du måste färdas på trottoar eller cykelväg. Jag har kostruerat en egen bärsele med delar från Biltema. Fungerar riktigt bra och är oväntat ergonomiskt. Bara att hänga upp hojen och knata.
Enligt polisen är det en mycket lyckad lösning. (Fungerar även på gågator)

Jag tog en lite annan väg och satte hjul på översidan av hojen.
Nu är det bara att stänga av tändningen, vända upp och ner på den och cykla på cykelbanan.
Lite tungt upp för götgatspuckeln men när man väl kommer över så går det av sig själv.
Delarna kom från Lidel.

Jag tog en lite annan väg och satte hjul på översidan av hojen.
Nu är det bara att stänga av tändningen, vända upp och ner på den och cykla på cykelbanan.
Lite tungt upp för götgatspuckeln men när man väl kommer över så går det av sig själv.
Delarna kom från Lidel.

låter smart. Hur fick du till det med reflexer och så?

Hmm så hur ska sonen göra? Han ser nog om någon (polis) kommer han har ju ögon och då när man är på trottoaren så är man ju också mer uppmärksam och man kommer ju inte att köra 100km/h inte ens 50 kanske 20 ;)

är det så nära o han är normalt funtad och inte en lat slyngel så ... kanske han kan styra hojen dit där han får köra då !!!

Aw-Jeez.jpg

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...