får mc buden åka på vinter??

Jag är inte MC-bud men kör hoj varje dag. Då iofs bara till och från jobbet. Nån enstaka nöjestur har det väl blivit... ;)

philiph skrev:
var det inte var fjärde torsdag , om jag inte minns fel? :va
Nej, det är det verkligen inte. Om undantagstillstånd kan ansökas vid fullmåne dock senast nio arbetsdagar efter annandag påsk. Det förutsatt att det inte är skottår för då gäller inga regler alls. Märkligt kan tyckas, men så är det.

Hoztic skrev:
Förra vintern såg jag ett bud med en africa twin som kom å bökade sig fram i 2dm snömodd! :Bugar
Å för 15 min sen, på vägen hem från Rapido såg jag en 125'a scooter! Dock inte ett mc-bud... Det är vår i luften! :tummenupp

Haha! Jag kan toppa den! Jag kan toppa den! På lunchen igår såg jag ett scooterbud! :tummenupp

Våren. Är. Snart. På. Gång. Väntan suger kamelpung genom trädgårdsslang fylld med betong däremot :död

Precis min tanke. Det var precis ett bud här med vespa och tänkte fan kanske dags att köra lite...

Man blev ju glad för en stund iaf :tummenupp

steff71 skrev:
kan bara säga köer suger,,,.. värre en kyla....... :banana

Så sant! Jag blev inte mcbud för att det var brist på andra jobb, utan för att jag vill göra detta, och har inte ångrat mig än! Inte ens de uslaste av usla vinterdagar har jag velat sitta i en bil, men visst har man önskat sig annat jobb några gånger. Det är ett fåtal dagar jag faktiskt frusit, och då är det om fötter och ibland händerna.

XRV-Henning skrev:
Jag är inte MC-bud men kör hoj varje dag. Då iofs bara till och från jobbet. Nån enstaka nöjestur har det väl blivit... ;)

Samma här.... :banana Och utan vinter däck, Och utan dubb däck... :3freak Lite farligt kanske, Men roligt.... :)

kan inte mc buden skaffa 4 hjulingar för vintertid :yoparty

tuppjuck skrev:
Haha! Jag kan toppa den! Jag kan toppa den! På lunchen igår såg jag ett scooterbud! :tummenupp

Våren. Är. Snart. På. Gång. Väntan suger kamelpung genom trädgårdsslang fylld med betong däremot :död

Äsch då :p

E4'an är ju torr, jag är vansinnigt sugen på att ta en sväng där, frågan är ju bara hur fan man tar sig dit... :va Södra länken är rätt torr också :hihi

ozeo skrev:
kan inte mc buden skaffa 4 hjulingar för vintertid :yoparty

Du menar så att dom verkligen slipper sitta i en varm bil nån gång på året? :hihi

Mögel skrev:
VA... Så du menar att alla djur som äter gräs, Är dumma???
Hur är det om dom röker gräs då?? :hihi

Jag skrev djur och om du sett ett djur sitta och röka så byt tråd. :rofl

Dumma djur - hur smart är det att ställa sig under ett träd när det åskar ute??
:va

High_Velocity skrev:
Jag skrev djur och om du sett ett djur sitta och röka så byt tråd. :rofl

Hmmmm ska nog hålla detta för mig själv.... :3freak

High_Velocity skrev:
Dumma djur - hur smart är det att ställa sig under ett träd när det åskar ute??
:va

Ja det har du rätt i fy fan va dumma djur är, Alla vet ju att man ska ställa sig på ett högt hus och hålla i sig i en antenn eller liknande eller hur... :tummenupp

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda