Får man va hemlös i Sverige?

Mavve skrev:
Så gaylord ska pantsätta sina kläder o skor för att få loss 5tusen till en bil?

Tror inte de tar kläder va? Men jag kan ju be honom :rolleyes:

Säg till gaylord att det är läge att börja prioritera lite grann och ta reda på vad som är viktigt i livet. Ingen annan gör det för honom, inte socialen, inte chefen eller någon annan. Koncenterar han sig på att gnälla så går det åt helvete, tar han tag i det så kanske han klarar sig. Ta ett telefonlån i värsta fall.

Men det är ju hans val...

Quaya skrev:
låter kanske inte som det bästa men jag har fortsatt och jobbat och köpt mig en bil o bott i den tills man hittar nytt boende? Iallafall bättre än att behöva hoppa av jobbet och inte ha någonstans att bo

Bo i en bil - hallå?

När du tjackat eget boende mannen så kommer du fram till varför man inte bor i en bil.

No offence man.

t-rex skrev:
Säg till gaylord att det är läge att börja prioritera lite grann och ta reda på vad som är viktigt i livet. Ingen annan gör det för honom, inte socialen, inte chefen eller någon annan. Koncenterar han sig på att gnälla så går det åt helvete, tar han tag i det så kanske han klarar sig. Ta ett telefonlån i värsta fall.

Men det är ju hans val...

Du känner inte honom, men jag förstår vad du menar.

Han kan inte få ett telefonlån av samma anledning till varför han inte får förstahandskontrakt på lägenehter.

Tror bestämt att han prioriterat som bäst alla gånger men bara råkat ut lite illa, fast det e vad jag tror - om honom.

Är den här gaylord = mavve..... :D

Om det nu är så, så kan det bero på senaste "dumheten" som att skriva om swat teams o annat ....... :va ....kommer ni ihåg......

Om inte så är det en sabla knepig situation han hamnat i......

DFMSWEDEN skrev:
Är den här gaylord = mavve..... :D

Om det nu är så, så kan det bero på senaste "dumheten" som att skriva om swat teams o annat ....... :va ....kommer ni ihåg......

Om inte så är det en sabla knepig situation han hamnat i......

Vad spelar det för roll vad det beror på?

Kontraksbrott har skett och lägenhet för han inte.

Knepig? Ja, minst sagt....

Jag heter inte Gaylord.

Mavve skrev:

Mavve skrev:
Du kanske inte förstod "piken".....trodde det var du eftersom din hyresvärd trodde på ditt senaste "påhitt"......

Och jag vet att du inte kallar dig för gaylord i normala fall....

DFMSWEDEN skrev:
Mavve skrev:

Mavve skrev:
Du kanske inte förstod "piken".....trodde det var du eftersom din hyresvärd trodde på ditt senaste "påhitt"......

Och jag vet att du inte kallar dig för gaylord i normala fall....

Jag e heller inte född i farstun - jag fatta piken.

Men och? Om det nu hade varit så så vaddådå?

Fast det behöver vi inte diskutera då det inte är så.....

Mavve skrev:
Jag e heller inte född i farstun - jag fatta piken.

Men och? Om det nu hade varit så så vaddådå?

Fast det behöver vi inte diskutera då det inte är så.....

Nej, helt klart att vi inte behöver diskutera det nu, när det inte är på det viset....Men annars så hade jag förstått hyresvärden !.....det var det jag ville komma fram med.... :tummenupp

Missbruk och/eller någon form av psykologisk störning ligger ofta bakom dem som är hemlösa.

Med psykologisk störning menar jag inte nödvändigtvis att de är "knäppa" utan att de inte har något självförtoende eller självkänsla kvar efter att de helt enkelt blivit av med jobb, fru och barn eller hus och hem pga. ekonomiska bekymmer. Det kan vara lätt hänt att ta till ex. flaskan i det läget.

En del klarar inte av att jobba och det finns de som inte heller klarar av att bo själva utan blir vräkta pga att missköter hygien och lägenheter så det luktar eller stör på andra sätt.

Soc har ju också vissa krav på de som söker hjälp. De måste rehabilitera sina misbruk innan de får hjälp med lägenheter och annat.

Har du ingenstans att bo är det svårt att hålla tider och hygienen i skick nog att jobba. Har du inget jobb blir det svårt att få någonstans att bo. Då är det lätt att ta till droger/alkohol för att orka leva. osv, osv, osv..

Lite moment 22.

Fick aldrig någon klarhet i om din lägenhet blev stormad av polisen eller om det bara var ett skämt?

Finns det kontrakt så ska det inte vara något problem! Finns det inte det så är det lite probs...

Gaylord får gå till polisen med kontraktet så får dom reda ut det där. Eller är gaylord rullstolsbunden också

gaylord kan flytta till annan ort där de finns massvis av lägenheter o soc som e snäll

ozeo skrev:
gaylord kan flytta till annan ort där de finns massvis av lägenheter o soc som e snäll

Soc är aldrig snälla. Har provat gå dit en gång. Fick en lista över krav som var tjockare än bibeln så jag la ner det där

Har Gaylord undersökt möjligheten till att köpa en lägenhet ?

Även om man inte har ett öre så man inte kan punga fram pengar till insatts så går det ju att låna på annat håll.

För vad jag förstod så hade han ett jobb.

Gaylord bör fundera om allt som händer honom verkligen beror på otur, många som lever ett oplanerat och stökigt liv råkar ut för dom mest otroliga saker, dock beror det ofta på att individen inte bryr sig så mycket om vad han gör med sitt liv för stunden, när sedan allt blir kaos så skyller han på myndigheterna och känner sig orättvist behandlad.

Har man ett fast jobb med en fast inkomst så är man på god väg till ett bra liv, men man måste planera och tänka på framtiden istället för att bara leva för stunden.

Det är inte lätt att hitta ett eget boende om man inte sköter sig och betalar hyran och andra räkningar, myndigheterna har koll på sådana saker, får man betalningsanmärkningar och blir jagad av kronofogden så vill inte hyresvärden ha dig som kund.

Gaylord måste själv ta tag i sitt liv, myndigheterna vill inte att Gaylord skall bli ett socialfall även om han tror det.

Get a grip and shape up :)

Rånad och saknar därför pengar till nästa löning :va WTF! inte går man väl med hela löningen i plånboken eller ? Lite bättre än så får man allt planera sin tillvaro :7peta

Hoppas alla fattar att detta är en fiktiv historia och har inte några anknytningar till mig alls....

E fan glad att jag inte har det så - det borde ni med vara. Det finns folk som har det såhär. Tragiskt nog.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år