Får man svära i kyrkan??

Vad tramsiga ni är.
Klart han ska ha en HD.
Lär han sig skruva också, på riktigt alltså.
 
Det lär väl aldrig inträffa för min del, ity jag inte har obegränsat med pengar, men en Night Rod Special är nog ett alternativ...
Harley-Davidson Night Rod Special 2.jpg

Men skall du ändå ha en sån klump kan du lika gärna satsa på en rolig sådan. Typ den här
 
Last edited:
Jag har provat att hoppa av sporthojen och hoppa på en HD. Det var häftigt ljud, men man kände ju inte vägen alls och det kändes så jävla klumpigt och segt allting. Ungefär som att köra båt, läskigt men man kanske måste gå nån kurs för att uppskatta det vad vet jag.
 
HD nightrod special är helt sjukt fin, snyggaste glidarhojen man kan ha enligt mig! Speciellt efter en lite mera slimmad limpa, bakskärm och rakare styre. Finns även riktigt schysta framlysen att köpa till osv. för att få en GALET fin stil på dom!

Det är absolut endaste glidaren jag skulle kunna tänka mig att äga själv faktiskt!:banana
 
Den som lotek länkade, den night roden är ju brutal!:Bugar
 
ut å provkör, testade lite honda-glidare på lelle-10 dem flesta gick fan inte att svänga med ens i gångfart, det blev ine lättare när man ökade heller....

XR 1200:an som Rylander la upp var sjukt najs !:tummenupp

UT Å TESTA !
 

Det grämer mig något fruktansvärt att jag tycker att den där hojen är snygg. Som tur är håller den...öhum.. avancerade tekniken som den maskinen innehar mig borta från den.

Annars är V-rod rätt cool faktiskt, bra tryck i bitarna och ett jäääävla vrid i den. Däremot är ju V-rod så långt ifrån HD man kan komma men fortfarande ha en "HD" i garaget. :banana

2012-Harley-Davidson-VRSCDX-NightRodSpeciala.jpg
 
Last edited:
Klart man får!

Vill du ha en HD som går att svänga hyggligt med så är det Sportster 1200 som gäller eller xr 1200. Jag gillar Night Train och Softtail Deuce av de "riktiga" Harleysarna. Dyna Wide Glide eller Superglide om frugan ska med....:tummenupp
 
Hade en H-D sportster Nightster och den är sjukt kul att köra men glöm "inspirerad" körning.
Det går ju men fotpinnar skrapar i och man önskar att man hade fler bromsskivor osv..
 
Jag har haft funderingar på att köra custom när jag blir gammal, jag menar, man kan ju inte köra sporthoj hela livet.

Klart man kan, titta på Toyman. Han är ju minst 160 år.

Brorsan kör numera en Sportster, bantad och uppskruvad sådan. Efter många år med sporthoj så känner han sig riktigt bekväm med HDn. Lite mindre effekt och mer decibel, annars är den ungefär lika dyr och opraktisk som hans Fireblade. Fast han har ju onekligen blivit ...äldre.
 
Som ett par andra sagt, "fyrtioåttan" är jävligt fet trots sin storlek!:tummenupp
Såg den på mässan tidigare och konstaterade i mitt stilla sinne att det var det snyggaste jag någonsin sett i den montern någonsin. Skulle aldrig falla mig in att byta bort Gixxern mot den ens om jag slapp lägga mellan, men ett mattsvart lagom högljutt avgas och feta velocitystacks så är den en tänkbar korvkioskhoj:)

Stora frågan är väl om man tar sig ända till kiosken med den pyttetanken...:gnissla
 
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Back
Top