Får man svära i kyrkan??

soilan

Ny medlem
Gick med
18 May 2009
Hoj
SÅLD.Yamaha TRX850 96* Honda VTR 1000 Firestorm 2001
Jag har sålt min yamaha trx 850, jag är nu sugen på att testa och köra H-D iår.. någon som har erfarenhet eller kan ge mig råd om vilken hd som passar mig som aldrig har kört custom?

Xr1200 är tuff

Svar på frågan: nej, inte ens om det är på skoj men ibland till en vän om man låtsas

Last edited:
Du är bannad:D
Provkör först. Personligen hatar jag HD både som hoj och spec den stil märket står för:gnissla

kanske en sportster? lite mindre, lite lättare, lite smidigare, dock så blir ju känslan av krompråm, glidare och gjutjärnslok också mindre om det nu är det man är ute efter...

Jag har haft funderingar på att köra custom när jag blir gammal, jag menar, man kan ju inte köra sporthoj hela livet. Förra året hade dom en stor provkörningsdag på Victory, eftersom jag hade oceaner av tid så provkörde jag en. Herregud, det gick ju knappt att svänga. Sen den dagen har jag bestämt mig för att aldrig bli gammal.

Vad är det för fel på H-D? Inte många som klagar på Jörgens Sportster...

Har aldrig kört en H-D men det hade ju varit trevligt att prova. Skulle nog ha satsat på en av de mindre hojarna. 1320cc eller vad de nu har (litet:va)

Ska det köpas ny/nästan ny hade jag garanterat kikat på en x-bones, den låter mysigt och är ruggigt bekväm trots byggställnings-styret.
V-rod?:confused:

Nightrod är den enda HD:n som jag faktiskt tycker är lite snygg. :)

004_hdvrod_opt.jpg

Har dock inga erfarrenheter alls av att köra HD.

Vad är det för fel på H-D? Inte många som klagar på Jörgens Sportster...

Har aldrig kört en H-D men det hade ju varit trevligt att prova. Skulle nog ha satsat på en av de mindre hojarna. 1320cc eller vad de nu har (litet:va)

Ska det köpas ny/nästan ny hade jag garanterat kikat på en x-bones, den låter mysigt och är ruggigt bekväm trots byggställnings-styret.
V-rod?:confused:

Jörgens hd är fet! Det tråkiga med att ha en hd är att man inte kan vinka, nånsin prövat köra en skottkärra med 1hand? :fakta

Fast lite ballt är det när det kommer en hd å skrapar stödet i kurvorna! :hihi

"HD" står för Helvetes Dynga :fakta

Gillar du att skruva och ogillar att köra. Då är HD det optimala alternativet för dig. :banana

Jag funderar själv på en Sportster, men vad tycker ni om Honda Black Widow, eller suzuki introder?

HD eller ej beror väl på syftet med hojköpet, Vill man åka på hd-träffar och se hård ut vid korvmojen passar det ju utmärkt med ett dylikt fordon.
Är man ute efter ett lugnare och bekvämare leverne än med sporthoj skulle jag nog rekomendera äventyrshoj eller sporttourer.

Jag funderar själv på en Sportster, men vad tycker ni om Honda Black Widow, eller suzuki introder?

Gaaahh!! Tvi tvi tvi! :huvet

(För att vara lite seriös så är Intrudern helt ok, den och V-roden är väll de få glidarna som "kan" vara snygga, fast bara på långt avstånd) :rolleyes:

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back