Får man stjutsa på en Lätt mc ??

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Ort
Vilhelmina
Hoj
Aprilia AF1 125 Sport -90
Bärgren skrev:


Nä nu blir jag ledsen :argpådato slår skiten ut datorn! Datorns fel alltihop... Men jag tror ändå att det är bra att man inte får skjutsa förns man är 18 så man får lite trafikvett iaf. :tummenupp
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Wolfen skrev:
2450538 Nä nu blir jag ledsen :argpådato slår skiten ut datorn! Datorns fel alltihop... Men jag tror ändå att det är bra att man inte får skjutsa förns man är 18 så man får lite trafikvett iaf. :tummenupp


Jag vet inte vad jag tycker då jag inte drabbas av det. Visst kan det vara skönt att skjutsa lagligt men det blir ju en sådan jävla barlast att det blir tråkigt.

Och varför jag inte drabbas trots att jag är 17?


Jag har inga passagerarpinnar:D
 

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Ort
Vilhelmina
Hoj
Aprilia AF1 125 Sport -90
Bärgren skrev:
2450553 Jag vet inte vad jag tycker då jag inte drabbas av det. Visst kan det vara skönt att skjutsa lagligt men det blir ju en sådan jävla barlast att det blir tråkigt.

Och varför jag inte drabbas trots att jag är 17?


Jag har inga passagerarpinnar:D

Nej inte jag heller, bara kul om man ska skjutsa nån snygg brud :tuttar

Jag har passagerarpinnar men jag har inte ens körkortet än så jag drabbas inte heller :arsele
 

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Fast det är nästan pinsamt att skjussa bruden på en så slö hoj :/
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
haha, ja 125or är slöa, för dom som åkt många ggr. men tänk på att brudsen bara åkt moppe(för det mesta). jag tycker dom skriker rätt bra där bakom när man gazZar fullt.
 

Madrock

Road slickers
Gick med
18 Jul 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha MT-09 2016
lorkan skrev:
2449375 Halvgas? Gör din NSF bara 90 eller vad menar du?
Hehe vem fan orkar köra halvgas^^ Bara Panshisar som gör det ju:p (och dom som inte vågar med fart:p) Var ett svar till Lorkan
 

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
Fuzzman skrev:
2451120 jag skjutsar, polisen brukar bara vinka till mig :)
jag med.. mixom hur stor är risken.. ja kör utan plåt oxo... då tror dom ju att det är en 30 moppe... det är bara mamma som gnäller på att försäkringen inte gäller om ja skjutsar..
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Vafan, det suger ju att skjutsa. Stackars hojen har bara 30 hästar och så har man mage att lasta på 60 kilo till? Neheru. :ajjabajja:

Wolfen skrev:
2450294 Okej som jag fattar det, när man är 15 får man skjutsa en person på eu-moppe, när man är 16 får man inte skjutsa en jävel på sin motorcykel och sen helt plötsligt när man är 17 får man skjutsa 3 pers? Låter konstigt tycker då jag :tomten

Ja, och sedan om du följer listan jag gjorde kan du se hur många man får skjutsa på samma gång när man exempelvis är 30. 7 som sagt. Jag tycker det är bra regler! :tummenupp


:rofl

Madrock skrev:
2451005 Hehe vem fan orkar köra halvgas^^ Bara Panshisar som gör det ju:p (och dom som inte vågar med fart:p) Var ett svar till Lorkan

Förstår fortfarande inte? Jag ligger ofta på halvgas, jag menar, 4an till exempel gör över 100 på max, och det är väl lite att ta i inom tättbebyggt, där funkar 80km/h och halvgas jättebra.

Det kommer du också märka när du har fått kortet. :)
 
Last edited:

Joakim_Lilja

Bidrar till växthuseffekten
Gick med
30 May 2006
Ort
Halmstad
Hoj
GasGas 450sm -04
Förstår fortfarande inte? Jag ligger ofta på halvgas, jag menar, 4an till exempel gör över 100 på max, och det är väl lite att ta i inom tättbebyggt, där funkar 80km/h och halvgas jättebra.

Det kommer du också märka när du har fått kortet. :)

hehe min gör 120 på 4:an :D så halv gas funkar fint. lr fullt på trean (ca:100) men oftast tar man det "lite" lungare
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Mr EmCom skrev:
2451354 jag med.. mixom hur stor är risken.. ja kör utan plåt oxo... då tror dom ju att det är en 30 moppe... det är bara mamma som gnäller på att försäkringen inte gäller om ja skjutsar..
mina föräldrar + polarnas föräldrar har jag råkat "lura i" att jag skjutsar lagligt :D

hade mina päron vetat att det är olagligt hade de dödat mig om jag skjutsa.
 

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Ort
Vilhelmina
Hoj
Aprilia AF1 125 Sport -90
Okej nu fattar jag inte riktigt, alltså får man skjutsa när man är 17 eller inte? Seriöst svar snälla! Hehe jag är inte så klipsk :tummenupp
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Wolfen skrev:
2466968 Okej nu fattar jag inte riktigt, alltså får man skjutsa när man är 17 eller inte? Seriöst svar snälla! Hehe jag är inte så klipsk :tummenupp
Nej man får inte skjutsa på lätt mc när man är 17. 18 år gäller :fakta
 

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Ort
Vilhelmina
Hoj
Aprilia AF1 125 Sport -90
Lundgren skrev:
2467055 Nej man får inte skjutsa på lätt mc när man är 17. 18 år gäller :fakta

Okej varför försöker ni lura i mig sånt där då :gråta Aja förstod nästan att man inte fick det, vilken tur :)
 

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Ort
Osby, Norra skåne.
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
!ante skrev:
2444351 Den här frågan har varit uppe 511tusen gånger nu tror jag! Testa SÖK inann du skriver nästa gång!

Kan tilläga at tjag har skjutsat hur mkt:tuttar som helst utan at tåka dit!

finns det ens 511tusen trådar på sporthoj? :)
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top