Att de skall höja åldernBärgren skrev:2260925Att köra moped?
HEDNING![]()
![]()
![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Att de skall höja åldernBärgren skrev:2260925Att köra moped?
HEDNING![]()
![]()
![]()
Lundgren skrev:2260989Att de skall höja åldern![]()
Trodde det framgick ganska tydligt eftersom han skrev om det.Bärgren skrev:2261037Men skrew så man förstår då!!!!!!!!!!!!!111111![]()
Fenat skrev:2333907Om man inte är 18 och ändå skjutsar och polisen stannar en, ryker kortet då? Om vi förutsätter att passageraren har hjälm.
Rossi_Jr skrev:2333917Böter 300 spään per skalle vad jag vet?![]()
Nej men den som kör skall veta bättre så att den personen inte sätter sig på mcnPEPPO! skrev:2334568Bara 300spänn på förarn väl? Passagerarn kan ju inte veta -.-
Fenat skrev:2335334Ah ok![]()
Lite OT kanske, men vad krävs för att man ska tappa lappen då? Prövotid i två år och då har jag fått för mig att man knappt kan göra nånting olagligt?
Fenat skrev:2335987Så om jag tappar körkortet nu så måste jag göra om teorin + uppkörningen? Men efter prövotiden får jag tillbaka det efter den tid som jag tappade det?
Wargen skrev:2340342Jag har agerat taxi hela sommarn och aldrig blivit stoppad av polisen. Jag tror att antingen vet de inte om att det är 18 år på A1 eftersom EU får. Eller så tror de att våra är EU-moppe (iaf SM o offroadarna) Eller så skiter de i det eftersom de vet vilken bra utbildning vi har. Den är ju fan inte lätt om man jämför med EU.
I borås får EU göra ett svinlätt teoriprov som vilken jävel som helst kan svara på om man läst boken 1 gång. Sen så får de köra upp i en gocarthall. När jag var där och kolla på när min polare körde upp fråga jag hur man blev kuggad (eftersom man inte kan bryta mot några regler där inne) då sa han att om man inte krockar så får man kortet. Asså vafan de vet ju inte ens om kidsen kan köra i trafik så det är fan inte konstigt att det jämt bli moppe-olyckor.
ja åkte dit för "okilräkligt däckporprofillljup"Fanjunkarn skrev:2341745Men alltså, Har jag fattat rätt nu?
Om man torskar med va tusan som hällst under prövotiden på lätt Mc så är kortet väck?...Även om det bara är det simplaste sakerna som bara ger böter? Med andra ord tex åka två om man är under 18.
Nej det är fel. Det gäller samma regler som vanligt och det innebär att du kan fortfarande få böter. Det som gör att kortet ryker utan prövotid gäller alltså likadnat med prövotid. Med den lilla skillnaden att om du är under prövotiden så måste du ta nytt kunskapsprov och en ny uppkörning. Givetvis kan du inte göra detta direkt uatan du får ju fortfarande ett indraget lämplighetsintyg.Fanjunkarn skrev:2341745Men alltså, Har jag fattat rätt nu?
Om man torskar med va tusan som hällst under prövotiden på lätt Mc så är kortet väck?...Även om det bara är det simplaste sakerna som bara ger böter? Med andra ord tex åka två om man är under 18.
Lundgren skrev:2341808Nej det är fel. Det gäller samma regler som vanligt och det innebär att du kan fortfarande få böter. Det som gör att kortet ryker utan prövotid gäller alltså likadnat med prövotid. Med den lilla skillnaden att om du är under prövotiden så måste du ta nytt kunskapsprov och en ny uppkörning. Givetvis kan du inte göra detta direkt uatan du får ju fortfarande ett indraget lämplighetsintyg.
Alltså
Har du prövotid Kortet väck, nytt kunskapsprov och uppkörning.
Har du inte inte prövotid, Kortet indraget x antal månader men kommer sedan tillbaka utan nytt kunskapsprov och uppkörning.
Lundgren skrev:2341808Nej det är fel. Det gäller samma regler som vanligt och det innebär att du kan fortfarande få böter. Det som gör att kortet ryker utan prövotid gäller alltså likadnat med prövotid. Med den lilla skillnaden att om du är under prövotiden så måste du ta nytt kunskapsprov och en ny uppkörning. Givetvis kan du inte göra detta direkt uatan du får ju fortfarande ett indraget lämplighetsintyg.
Alltså
Har du prövotid Kortet väck, nytt kunskapsprov och uppkörning.
Har du inte inte prövotid, Kortet indraget x antal månader men kommer sedan tillbaka utan nytt kunskapsprov och uppkörning.
JaWargen skrev:2344357Det är väl bara grövre brott som tar kortet? typ fortkörning, kört mot rött ljus, kört mot stopplikt?
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |