Får man se ut hur som helst i trafiken???

Linusp3

Ride me like you stole me!
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Mölndal
Hoj
Honda XRV 750
Detta undrar jag efter att flera gånger sett köttbullen (är det Robert Lagerström?) med stort K som provkör hojjar för GP:s räkning, och jag irriterar mig alltid lika mycket...

Kolla in senaste testet av KTM Super Duke;
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=882&a=448299

eller Honda 1000RR Fireblade;
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=882&a=165008

eller Kawasaki ZX-10;
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=882&a=180805

Ska man behöva skriva en insändare för att få honom att förstå att man inte kan klä sig som en Harley-gey om man vill köra fräna hojjar? Jag har sett många förjävliga maskerad-kostymer men detta tar ju priset!!!

Hur löser vi detta faktiska problem???
 

SmacK

Sparar på framdäcket!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ready to RACE!
Han får väl klä sig hur han vill, sluta läs hans tester om du har såna stora problem med hans kläder.
Inte schysst att kalla folk saker heller:gnissla
 

Naken

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Majorna
Hoj
NC700X
Maila honom en länk till denna tråden kanske.
Men då får du nog räkna med ett svar där han säger att du har en jävligt ful mössa på din bild:)
 

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Den här tråden är iaf vettigare än "kåta män som kör sporthoj" i en annan del av forumet...
 

vrod

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2007
Ort
Mölndal
Hoj
Honda VFR -05, Frankenstein GSX-R 750WS Fighter/Café?? med TURBO under uppbyggnad........... å en Katana -82a.....
Du har inte kollat dig själv i spegeln på länge och undrat om det kanske skulle vara dax göra om dig själv????

Döm aldrig hunden efter håret!!!!

ps. jag kollar mig i spegel och inser att det inte finns något att göra åt...... vet det är tragiskt..... ds.
 

Linusp3

Ride me like you stole me!
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Mölndal
Hoj
Honda XRV 750
Inte schysst att kalla folk saker heller:gnissla

Vaddå inte schysst, har du kollat hur han ser ut? Han kanske har en helt normal kroppsbyggnad, men den där hjälmen förstör ju intrycket lite grann...

Men då får du nog räkna med ett svar där han säger att du har en jävligt ful mössa på din bild:)

Faan, då får jag väl maila tillbax en bild på honom själv så att han blir påmind om hur hans kruka ser ut!!!
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Det ser ju ut som Adam Alsing som är ute och rejsar... Riktigt jävla illa. Byt åtminstånde ut korvätarhjälmen till en intergral så blir det lite bättre.

Fö är "Motor"-bilagan i gp ett jätteskämt. Dels är ledarskribenten fruktansvärt okunnig och har trampat i klaveret gånger flera, som vi inom vården skulle sagt. Sedan är ex deras begagnattester riktigt roliga. De tar en random bil av en viss modell och sedan bedömer de det exemplaret! Hoppsan vad fel det kan bli då om ägaren inte riktigt skött just det exemplaret och hela modellen får skiten...

Åter till ämnet. Jag håller med trådskaparen om att man inte kan köra alla slags hojar i vilka kläder som helst. Allra helst om man ska figurera i en stor morgontidning. Exemplen som redan visats ser lika illa ut som om han hade haft ett rejsställ med nackpuckel och allt, och provkört en guldvinge med kaffebryggare, golvvärme och allt.
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Jag skulle inte vilja testa gränser på sporthojar med den "dåliga" skyddsutrustningen t.ex öppen hjälm av enklaste typ.
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Kanske läge att byta avatar innan man startar en sån här tråd :7peta

Orka bry sig i hur andra klär sig när de är ute o kör, det förvärrar ju inte situationen om du skulle bli påkörd...
 
Last edited:

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Kanske läge att byta avatar innan man startar en sån här tråd :7peta

"Haha, titta jag har stödhjul!!! :yoparty "

f'låt...

Åter till topic.
Det enda som jag kan tycka sticker lite, det är väl just det faktum att man har inte conversedojor till kostymen om man inte heter Lasse Kronér.

Jag minns ett par uppretade insädare i Bike (tror jag det var) som kritiserade ett reportage om Anders Eriksson, mångfaldig mästare i enduro.
I reportaget fanns flera bilder på denna ikon, som latjade runt som en stålle iförd badbrallor, flipp-flopps och solbrillor.
Oansvarigt var väl just vad det ansågs, eftersom detta var ett mycket dåligt föredöme, även om han är grym på att köra. Det sänder ut fel signaler till lättpåverkade läsare.

Rörande utrustning i som mc-skribent, så tycker jag nog att det kan vara lite samma sak där, självklart borde det användas fullt vettig utrustning, om inte annat så skulle det ta bort en viss känsla av oproffesionalitet och ironi över dessa artiklar. Hur duktig killen i artiklarna är på att köra, det behöver givetvis inte ha något med kädseln att göra. Bara sunt förnuft.

Som reflektion. Varför kör alla moppepojkar runt med 12'o'clock-bar på sina mopeder idag? Jo, de ser ju vad som är häftigt hos "storebror" som kör mc.
Men visst är dem duktiga.
 
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top