Får man ljuga om varandra på jobbet?

Kommer precis från mötet. Chefen gick på min linje och tyckte att Labilo var fullständigen ute och cyklade.
Alla ska snart be varandra om ursäkt inklusive jag gentemot Labilo tydligen, det kan jag väl göra....

Det verkar som om jag får behålla jobbet - men man söker ju annat.....

Alla som hade jobbat med mig kunde inte ens tänka sig att jag skulle ha attitydsproblem, bara de som inte ens befinner sig på mitt skift tyckte så iaf. Ingen visste varför heller.

Jag jobbade inte idag, befann mig på facket hela morgonen nästan.

Sjukt allt detta fan =/

Mavve skrev:
2583095...en labil arbetsledare...kommer fram till mig idag och fullkomligen gapar&skriker likt ingen nånsin gjort på mig tidigare i mitt liv tills jag kände att nu får han helt enkelt stryk. Han uppträdde oehört hotfullt och pekade på mig med sin penna precis hela tiden, kallade mig för idiot, dum i huvudet osv...spottandes i mitt ansikte att han ska arbeta allt han kan för att jag ska bli uppsagd så kommer min egen arbetsledare in...Då börjar de nästan slåss och hamnar ute i köket på jobbet så att en säljare springer och hämtar chefen för att sära på dem
Var arbetar du någonstans?!

:confused:

Har aldrig hört talas om något liknande. Antingen skojar du, har blivit utsatt för Dolda Kameran eller haft otur och hamnat bland fullt utblommade psykopater. Sluta och/eller ring facket!

Mavve skrev:
2584186 Kommer precis från mötet. Chefen gick på min linje och tyckte att Labilo var fullständigen ute och cyklade.
Alla ska snart be varandra om ursäkt inklusive jag gentemot Labilo tydligen, det kan jag väl göra....

Det verkar som om jag får behålla jobbet - men man söker ju annat.....

Alla som hade jobbat med mig kunde inte ens tänka sig att jag skulle ha attitydsproblem, bara de som inte ens befinner sig på mitt skift tyckte så iaf. Ingen visste varför heller.

Jag jobbade inte idag, befann mig på facket hela morgonen nästan.

Sjukt allt detta fan =/
Så sjukt. Hoppas det ordnar upp sig!:pannkyss

Nyteknik skrev:
2584194 Var arbetar du någonstans?!

:confused:

Har aldrig hört talas om något liknande. Antingen skojar du, har blivit utsatt för Dolda Kameran eller haft otur och hamnat bland fullt utblommade psykopater. Sluta och/eller ring facket!

Facket är väl informerat om detta just nu, det kan du tro.

//Arbetssökande

Kawakexsötis: Det gör det alltid :kiss

Nu satt vi alla 4 och alla bad varandra om ursäkt. Ingen kommer att få sparken och vi kör på som vanligt.

Jag fick rätt, som alltid genom hela mitt liv. Det har faktiskt aldrig någonsin slagit fel varje gång det uppstått en konflikt.
Jag är nog ändån rätt bäst.

Case closed.

Mavve skrev:
2584345Jag fick rätt, som alltid genom hela mitt liv. Det har faktiskt aldrig någonsin slagit fel varje gång det uppstått en konflikt.

Kanske just denna inställningen som man inte ska basunera ut för att det ska flyta så smärtfritt som möjligt...
En del klarar ju helt enkelt inte av att ha fel.
//Tobbe

Mavve skrev:
2584345 Nu satt vi alla 4 och alla bad varandra om ursäkt. Ingen kommer att få sparken och vi kör på som vanligt.

Jag fick rätt, som alltid genom hela mitt liv. Det har faktiskt aldrig någonsin slagit fel varje gång det uppstått en konflikt.

Case closed.

1. Var jobbar du?

2. Vad sa facket om de hele?

3. Är Labilo olabil nu eller ligger labiliteten och väntar under ytan på Labilo?

Mavve skrev:
2584186

Alla som hade jobbat med mig kunde inte ens tänka sig att jag skulle ha attitydsproblem, bara de som inte ens befinner sig på mitt skift tyckte så iaf.

De på det andra skiftet kanske är medlemmar på SH? :va

Fallet är förmodligen skitlätt.

Antingen....
1. Du har råkat bråka med fel pucko som ev. har hållhake på chefen
2. Detta pucko har bråkat med andra före dig och tänker lyckas få bort även dig med en skruvad lögn för att du genomskådat honom/henne.
3. Din chef tycker att detta pucko är jobbigare än du men vet att du inte kommer att bråka lika mycket som puckot och då är det enklare att låta dig få lida.

Eller........
1. Du är ett dumhuve som har attitydproblem
2. Den du gjort dig till ovän är antagligen likadan eller ännu värre pucko
3. Din chef vet mer än han säger till dig. Det är därför han agerar "klent"

Slutsats: I båda fallen får du ta skiten denna gången.

Jag har själv suttit som arbetsledare så jag vet hur det är. Det finns dom som inte varken har en aning om, eller vill veta av, sanningen. Dom drar sig inte för att ljuga ihop vilken historia som helst för att komma dit dom vill och det är väldigt obehagligt att som chef sitta med sådana personer i sitt ansvarsområde. Det är inte lätta att skilja på sanning och lögn för dessa personer lägger gärna ut texten på ett sätt som gör det ganska svårt att direkt motbevisa vad de säger. Mitt råd är att om inte fallet är glasklart förtal så skit i det där jobbet och gå därifrån. Det kan bli en väldigt utdragen och plågsam process för dig annars.

Zee skrev:
2584383 1. Var jobbar du?

2. Vad sa facket om de hele?

3. Är Labilo olabil nu eller ligger labiliteten och väntar under ytan på Labilo?

4. Hur i helvet kan man väga 160 kilogram som 19-åring :confused:

Då är man, kort och gott, überphet.

Jonathan. skrev:
2585035 4. Hur i helvet kan man väga 160 kilogram som 19-åring :confused:

Då är man, kort och gott, überphet.

Det var väl den labila arbetsledaren som vägde 160 kg, inte 19-åringen.

Mavve skrev:
2583095 En kille, 19år, ljög om att jag inte orkade göra klart det jag skulle göra på mitt jobb så det hamnade hos en labil arbetsledare till honom.

Denne labila kille kommer fram till mig idag och fullkomligen gapar&skriker likt ingen nånsin gjort på mig tidigare i mitt liv tills jag kände att nu får han helt enkelt stryk. Han uppträdde oehört hotfullt och pekade på mig med sin penna precis hela tiden, kallade mig för idiot, dum i huvudet osv - FRUKTANSVÄRT provecerande. Han väger 160kilo och har en hjärna likt en ärta så det hade fått bli knivmord direkt....
Precis när han skriker mig spottandes i mitt ansikte att han ska arbeta allt han kan för att jag ska bli uppsagd så kommer min egen arbetsledare in och säger att då ska HAN arbeta allt han kan för att denne labila kille ska bli uppsagd för han anser att jag är bland de bättre på hans skift och fungerar klanderfritt.
Då börjar de nästan slåss och hamnar ute i köket på jobbet så att en säljare springer och hämtar chefen för att sära på dem, vilket han gjorde.

Jag duschar och sen ställer vi oss alla 4 inblandade(jag, min arbetsledare, libila arbetsledaren och chefen) för att tala igenom det lite snabbt. Då ljuger Labilo om att jag varit uppkäftig och har grova attitydproblem och jag har inte ens återhämtat mig från chocken ännu. Står och skakar nästan så arg var jag.
Vi kom inte fram till nånting mer än att jag har bara provanställning och han var arbetsledare på ett annat skift.
Möte imorgon(onsdag) om det alla 4 igen 14:00.

Vad kan jag göra?
Han skrek på mig på totalt falska grunder. Jag kände mig allvarligt hotad till livet(han väger 160kilo ja, 185 lång) till den grad att jag seriöst funderade på att dra kniv - så illa uppfattade jag det då jag vet att han inte fungerar som en normal människa i huvudet.

Varför han är som han är vet jag verkligen inte, ingen vet. Alla tycker att han är ett jävla psykfall som fuskar med sina övertidstimmar hit&dit. Jag brukar inte lyssna på deras skitsnack så mycket dock.

9 november går min provanställning ut.
Ska jag behöva gå nu för att det heter från Labilo att JAG har attitydsproblem och söker bråk?
Min arbetsledare fattar inte heller, han har kollat mig hurmångagångersomhelst säger han och han tycker bara att jag jobbar bra, ibland för bra. Jobbar jag med honom säger han ibland att jag ska lugna mig och påvisar att jag bör ta fler raster så han kan hinna ikapp mm mm. Rätt kul att få höra när han torkar svetten i pannan typ....

Egentligen är jag rädd för att dra till jobbet imorgon, tänk om han får för sig sånt igen och min arbetsledare inte är där för att sära på oss. Hur vet jag att det inte slår över i huvet på honom? Han är brutalt stor så för lilla mig på 68kilo blir ju kniv enda utvägen.
Med stor sannolikhet blir det nog inte så här....
Vart kan jag vända mig?

Tack.
Låter allvarligt som jag fårstår så är det inte din arbetsledare utan ett annats skiftlag?

Prata med din egen arbetsledare direkt imorgon bitti så att han är riktigt informerad om vilken situation du är i och att du känner dig hotad.

Om han är förståndig så kommer det att reda ut sig.

Solid snake skrev:
2585104 Han är för fan fet också, feta jävla labilo! :mad:

Du! Labilo har _faktiskt_ grov ben_stomme. Han kan inte jelpa det. Han är född sånn. Faktiskt! :mad:

:backontop

Hmm............. Däng en påse med mjöl i plytet på han :rofl sen springer du utta bara HELVETE!

Faan vad kul (skrattar så laptopen hoppar i knät) Faan vad slut jag är!

Scenario: Du glider fram till Labilo och bara, sorry förr igår allt var mitt fel bla bla bla........... och han typ A jag vet din lilla jävla snorunge....... DÅ JÄVLAR sliter du fram (http://www.pilefood.se/images/fi/mjol_gryn/705500_vetemjol.jpg)
Mjölpåsen och dänger den med full kraft i plytet på han och säger nått i stil med
IL BE BacK! FETTO Sen icke att förglömma SPRIIING!

Det är vad jag skulle gjort iallafall!

Ne jag har inte drogat, bara svävade iväg lite..............

TurboJugend skrev:
2585048 Det var väl den labila arbetsledaren som vägde 160 kg, inte 19-åringen.

Jeklar, läste om nu. My bad!

Men i vilket fall, om 19-åringen hade vägt 160 kg, då hade han varit väldigt fet.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!