Får man in två hojar i en Cheva Van?

Jocce81

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Solna
Hoj
Hornet 900 -03
Får man in två hojar (En CBR900 och en Hornet 900) i en Cheva Van Starcraft utan problem?

Längd/bredd tror jag inte är nått problem, dock höjden?

I och med att det är en Starcraft är den juh inte "ren" utan har inredning osv, dvs lite lägre tak, en "låda" för högtalare längst bak bland annat?

Nån som vet på rak arm?


/Jocce
 

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Ort
Lidköping
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Två endurocyklar går in utan problem i alla fall, de är (väl) något högre än två sporthojar så jag skulle tro att det inte är några problem.
 

dukeIIfbg

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2004
Ort
FALKENBERG
Hoj
KTM 950 SUMO
starcraft

tjenare!
jag hade en hög starcraft på senare delan av 90talet och vid ett tillfälle så köpte jag en highland 950 och jag jag fick in den på tvären precis!
så jag kan nog säga med ganska stor säkerhet säga att du inte får in två hojar utan att flytta fram bakre stolarna och mellanväggen!
/markus
 

Jocce81

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Solna
Hoj
Hornet 900 -03
Som sagt är höjden jag funderar på inte längden och bredden.

Der är INTE en Hitop, utan en vanlig LoTop....


/Jocce
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
har en cheva beuville, har en cbr med crosstyre och den går precis in under ACn längst bak, får nog utan större blessyrer in två stycken på bredd,

crosshojar är en annan sak, för att få in sånna måste jag luta alá tömma förgasaren för att få in
 

Jocce81

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Solna
Hoj
Hornet 900 -03
har en cheva beuville, har en cbr med crosstyre och den går precis in under ACn längst bak, får nog utan större blessyrer in två stycken på bredd,

crosshojar är en annan sak, för att få in sånna måste jag luta alá tömma förgasaren för att få in


AC:n där bak?


/Jocce
 

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Ort
på landet långt i söder
Hoj
alldeles för många
jag fick in 3 hojar i min 89 lowtop o även i min 93 hightop dörrena är dom samma eller iallafall likadana *L*.. men ibland får speglar o kåpglas skruvas bort. dock hade jag skruvad ut ac´n o slängt åt helvete. har du en låda som går under döröpningen kan det bli problem
 
Last edited:

Jocce81

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Solna
Hoj
Hornet 900 -03
Låter som jag får ta mig ur kragen o mäta + kanske kolla om lådan går att skruva bort...

Dock är lådan "upphöjd" i mitten, men frågan är om det är tillräckligt för att få in en hoj i den "öppningen"....


/Jocce
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag hade en starcraft 90:a lowtop för ett tag sen, och jag skulle säga att det beror lite på hur mycket inredning du har. Min var lb-regad och hade därmed lastgaller baktill, så därför var den inte riktigt lång nopg för två hojar. En fajtad Gixxer 1000 gick in på tvären, men sen fanns det definitivt ingen plats för fler hojar. Däremot var det höjdmässigt inga problem alls, hojen gick in utan problem. Så har du bara ett längre lastutrymme än de 1.9 metrarna jag hade (tror det var det i alla fall) så att du kan ställa hojarna raklånga bredvid varandra så borde det gå:tummenupp
 

Jocce81

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Solna
Hoj
Hornet 900 -03
Har du ingen tumstock i verktygslådan?

Jodå, även måttband ;)

Men satt och spånade lite med polarn, både bilen och ena bågen står väl typ 3 mil härifrån så tänkte bara kolla om nån visste, men blir till o mäta vid tillfälle :)


/Jocce
 

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
Jag har en -97 low top med inredning får utan problem i två st. Har kört många olika hojar i den. Dock har jag kompletterat med ett par fästöglor i golvet.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top