Får man in en hoj bak på en.

Boris

Death on the dancefloor
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NULL
Peugeot Partner?
Cirtoen Berlingo?

Jag ska köpa ny bil nångång och det skulle ju vara bra om man fick in hojen i den frö transport till banor/skogar. Jag ska alltså ha bilen till att transportera röven i för det mesta så det är ingen dedicated "racebuss" jag är ute efter.
Har ni några andra förslag på modeller man skulle kunna köpa?
Maxpris runt 50kkr.

Boris skrev:
Peugeot Partner?
Cirtoen Berlingo?

Jag ska köpa ny bil nångång och det skulle ju vara bra om man fick in hojen i den frö transport till banor/skogar. Jag ska alltså ha bilen till att transportera röven i för det mesta så det är ingen dedicated "racebuss" jag är ute efter.
Maxpris runt 50kkr.

Tror att det går, i värsta fall kanske du får ha dörren lite öppen, men det gör väl inte så mkt, bara å spänna igen den med ett band så är ju det löst. :tummenupp

Är det inte bättre med släp??

Så kan du köpa en bil man kan köra lite med också... :rolleyes:

Tveksamt faktiskt :confused: Farsgubben har en Berlingo och den är inte vidare lång i lastutrymmet. Den passar perfekt till en fiddy men fullsize - njaeee.

Ett alternativ kan väl vara en Skoda pickis. Då blir det dessutom lättare att spänna fast hojen.

Jodå, montera av framhjulet! Chrille´s polare i R600 2003 körde med en Berlingo.

Sorry, såg att det var en Cross/Enduro hoj, vet ej om det går.

Boris skrev:
Peugeot Partner?
Cirtoen Berlingo?

Maxpris runt 50kkr.

Någon har väl skrivit om det förr..men Toyota Previa, buss med mittmonterad motor, och personbilskomfort, hyfsad billig i drift, och Totota!!!!Tror det skall gå in 2 stora hojar. Man kan slänga ut båda baksätena.

Peugeot Expert
Citroen jumper
Fiat ducato
Mercedes Vito
hyundai h100
Mercedes Sprinter
Volkswagen Transporter

Finns hur många bilar som helst! Men jag tror att en typ Peugeot Partner, VW caddy eller en skoda pickup (skåp) blir för små.

Back