Får man framföra detta fordon?

Slif

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
Honda CB 650 -81 -> Café
jag har tank, framskärm, bakskärm, samt sidokåpor på lackering i 3 veckor framöver. Har även lämnat sadeln som redan är färdiggjord som referens. Är det lagligt att sätta på en random sketen tank samt spänna på en fyrkantig bit skummgummi att sitta på och köra till och från jobbet? är så sjukt less på att åka buss i 2 timmar istället för hojjen i 20 min...

Spontant så ligger det väl i det där med att vara trafiksäkert.

Så länge det är åtminstone halvsnyggt gjort så varför inte.

Du får lov att byta tank på cyklen, o sadel är ju upp till dig om du vill sitta på ett liggunderlag eller en gammal aftonbladet.

Spontant så ligger det väl i det där med att vara trafiksäkert.

Så länge det är åtminstone halvsnyggt gjort så varför inte.

Du får lov att byta tank på cyklen, o sadel är ju upp till dig om du vill sitta på ett liggunderlag eller en gammal aftonbladet.

det kommer garanterat inte se snyggt ut :näsblod bensintanken som gäller isåfall är från en gammal 90-tals moppe, så den kommer ju se sjukt malplacerad / för liten ut. men det är klart, klä sadeln med svart tyg går ju alltid för att göra det hela något stiligare. :banana

Som sagt, trafiksäkert.

Skiten ska sitta fast o inte brinna upp.

Stilpoäng är för posörer.

Träffade på några surgubbar som kommenterade min SR400(den har för närvarande inga skärmar) ikväll på onsdagsträffen. En av gubbarna hävdade bestämt att fordonet måste ha skärm fram till axeln på bakhjulet. Min spontana reaktion var att kategorisera honom som en nolla, men jag har haft fel förr :va

Trist om det är sant i vilket fall... har du belysning och skylt så borde du väl klara dig hyfsat. Om nån vet vore det kul att få svart på vitt.

Om nån vet vore det kul att få svart på vitt.

En gång i tiden behövde man en karl som gick före med en
flagga och varnade, den lagen är också skrotad sedan länge.

Du skulle motfrågat honom om vilken sida av vägen har kör på! :D

Det är ok.
/e

Så länge det lilla du har på hojen är ordentligt monterat och inte trafikfarligt så är det helt ok. Du måste ju självklart ha alla lampor och dylikt monterat, men det förutsätter jag att du vet.

Alltså.........................................

Tänk om tänk rätt!

Hur gammal är du?!

/Chey :död

Fråga i byggforumet. Dom vet nog bäst vilka regler som gäller angående vad man MÅSTE ha på en hoj...

Kör, bara du har fram-/baklyse, skylt samt blinkers och hastighetsmätare :tummenupp Att din tank är 2 kolaflaskor och sadeln är en gammal bräda ifrån slutet av 50-talet spelar ingen roll :tungan

Jag blev stoppad en gång när jag körde min gamla rd125:a med bara tanken och sadel på, alla kåpor avplockade. Snuten påstod att man var tvungen att besikta om hojen om man plockade av delar som skulle sitta där men lät mig åka vidare ändå. De säger rätt mycket som inte stämmer och vet nog egentligen inte själva vad som gäller.

En polare till mig körde sin Bimota db2 utan kåpor en hel säsong utan problem. Såg sjukt kul ut med lampan utstickande, men det funkade.

På äldre hojar behöver du inte heller backspeglar, men blinkers är bra att ha. Jag besiktade till exempel min ducce utan speglar och det var inga problem alls.

Bilder ser vi gärna.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...