Får man byta bostadsrätt mot hyresrätt?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
(Vad) kan det bli för problem om jag vill byta till mig en hyresrätt mot min bostadsrätt?

Bolaget som har hyresrätten är en grinigt bolag. Dom är väldigt rädda för att det kommer att tjänas pengar på bostaden och kommer förmodligen inte vara medgörliga då hyresrätten är väldigt central i en av landets största städer :( :yoparty

Kan dom sätta käppar i hjulet för detta byta genom att påstå att man kommer att tjäna pengar på hyresrätt<->bostadsrätt också, eller måste dom godkänna biffen?

Finns kanske fler saker att rätta sig efter!?

Är det nån som kan nåt detta och kan komma med tips, länkar och trix är det varmt välkommet!

Mark som vill byta bostad

Last edited:
Ehhh? Det är din bostadsrätt? Då "säljer" du den till han som har hyresrätten och du tar över hans hyresrätt, så måste det ju bli.
Enda problemet jag ser är om han kan överlåta den till dig då det kan vara kö på den som måste följas.

Du kan ju sälja till han och han ger dig sin hyresrätt men ni kan inte byta... och du "får" ju givetvis inte ge han ett lägre pris heller :rolleyes:

Dee_cati skrev:
2234893 Ehhh? Det är din bostadsrätt? Då "säljer" du den till han som har hyresrätten och du tar över hans hyresrätt, så måste det ju bli.
Enda problemet jag ser är om han kan överlåta den till dig då det kan vara kö på den som måste följas.

Tanken är att jag ska köpa :rolleyes: en bostadsrätt, som jag sen ska byta mot den här hyresrätten som jag väldigt gärna vill ha.

Men om det inte är nåt 100%-igt alternativ, så är det ju ingen ide att köpa den först.

Cervantes skrev:
2235118 Du kan ju sälja till han och han ger dig sin hyresrätt men ni kan inte byta... och du "får" ju givetvis inte ge han ett lägre pris heller :rolleyes:

Ja, bara det inte finns nån hang up nånstans. Finns det nåt man ska tänka på? Det här får ju lixom inte skita sig :gnissla

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back