Får KTM tvinga kunden till deras sortiment för att garantin ska gälla?

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Ett entusiastfordon ska låta på ett sätt som väcker känslor. En otto-motor av rätt sort låter för mig bättre än någon musik! Har haft bilar där jag slängt ut radion för att njuta av V8-dånet istället för det hjärndöda popskvalet på mixmegapol.
En japansk radfyra på fullvarv låter underbart och var nog det som fick mig intresserad av hojar som barn. En stor twin på låga varv låter fantastiskt.
I bilvärlden älskar jag ljudet av en V8 men en sexa eller tolva kan också låta riktigt fint.

Alla ljud är dock inte bra. En dieselmotor låter skit. Rasslet från el och transmission är heller inte sexigt.
Hanterar till vardags två jättestarka turbinmotorer som ger fantastisk prestanda på alla sätt, men låter bra gör dom fan inte!
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Ett entusiastfordon ska låta på ett sätt som väcker känslor. En otto-motor av rätt sort låter för mig bättre än någon musik! Har haft bilar där jag slängt ut radion för att njuta av V8-dånet istället för det hjärndöda popskvalet på mixmegapol.
En japansk radfyra på fullvarv låter underbart och var nog det som fick mig intresserad av hojar som barn. En stor twin på låga varv låter fantastiskt.
I bilvärlden älskar jag ljudet av en V8 men en sexa eller tolva kan också låta riktigt fint.

Alla ljud är dock inte bra. En dieselmotor låter skit. Rasslet från el och transmission är heller inte sexigt.
Hanterar till vardags två jättestarka turbinmotorer som ger fantastisk prestanda på alla sätt, men låter bra gör dom fan inte!

Ska vi inte bara ta och skaffa barn ihop? :p
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top