Får jag sålt datorn för 5000?

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Tjoho.
Har en dator hemma som e en;

compaq
P4 2.2GHz
512 i ram
120gig hdd
DVDspelare
CD-brännare

soundblaster live
creative 4.1 surroundpaket
18" platt skärm

Tror ni jag får sålt den för 5000? Har ingen aning om vad begagnade datorer kostar nu.

Skärmen drar ju upp värdet lite så du borde nog få den såld för det priset.

Det e en lånedator som man får köpa loss från jobbet för 4500 det e därför jag undrar. Osså kommer det ju nytt erbjudande snart så då vill man ju kunna bli av med den utan att gå med förlust.

Gränsfall. Tumregel kan vara Ghz = kronor + hälften av vad en ny skärm kostar och en 19 får man för mellan 3 och 4000:-. Min uppskattning är nog snarare runt 4 -4500. Baserat på vad jag lyckades få för min 2,0ghz i övrigt väldigt lik din.

Varför strula med att köpa loss den om det kommer ett nytt erbjudande du vill ta?
Det brukar ju vara så att man får det nya erbjudandet innan det gammla går ut?
//Tobbe

Tror absolut inte att du får den såld för 5 papp.
Hade en ganska mkt bättre dator ute på blocket väldigt länge och alla buden jag fick låg på ett par tusen och det var inklusive 19" skärm och mus och tangentbord.

kolla lite i siba reklamen osv så ser du priserna på en likvärdig dator, tror iofs att din är lite out of date om man säger så, sen kan du ju dra av 50%, sen lite prut å kanske har du en 1500:- i näven.Att köpa dator är ungefär som att slänga pengarna i sjön om man tänkt sälja den nångång

*/ ?>
Back