Får jag plats med säng i trångt utrymme?

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Eller rättare sagt: kommer den gå att tippa när den väl har skjutits in på höjden genom dörröppningen?

:va

Bifogat

• Skärmavbild 2012-08-12 kl. 23.23.43.png
    Skärmavbild 2012-08-12 kl. 23.23.43.png
    13.8 KB · Visningar: 89
Eller rättare sagt: kommer den gå att tippa när den väl har skjutits in på höjden genom dörröppningen?

:va

Skriv ut skissen och klipp, sen kan du prova själv.

Nej, hård resårbotten.

Om det var en madrass, tror du verkligen att jag hade frågat då?

:lol

Fast det är väl bara en träram längst ned på madrassen antar vi? Denna är väl sällan mer än ca 10 cm hög och resterande höjd är väl av fjädrande material. Jag har inga exakta formler för att räkna ut exakt hur mycket träramen bygger i bredd när den ligger diagonalt men jag är tämligen säker på att det inte är så mycket som de 17 cm som finns tillgodo. Jag säger "kör bara". :tummenupp

Edit: Eller är verkligen de fulla 28 cm av icke fjädrande material?

ja
......
Edit: Alltså, den går inte att bara knuffa omkull den utan den måste justeras lite (dra åt sig lite) på nedvägen.

Last edited:
Skit samma, kunde inte släppa detta så jag gjorde en snabb räkning med hjälp av min gamla skolkamrat Pythagora och kom fram till att den maximala diagonala bredden, även om de 28 cm ej fjädrar, kommer att vara som mest 201,95 cm. Så det är alltså inga som helst problem.

Formel: http://sv.wikipedia.org/wiki/Pythagoras_sats

Jag kanske är korkad men vart är dörröppningen och hur bred är den? Jag meka in en säng 160x200x30 i ett rum smalare än det där, strax under 210, men dock djupare. Förmodligen klämde jag fingrarna och svor några ggr men inget större bekymmer.

Dörröppningen är ca 90cm vilket är ganska brett i sammanhanget, öppningen på kortsidan är fönster så att det inte förväxlas :)

33219571.jpg

...är verkligen de fulla 28 cm av icke fjädrande material?
Klart att det fjädrar lite ovför träramen i botten, men om man trycker/rispar den mjuka skyddsväven mot (den strukturerade) väggen går den ju sönder.

Bifogat

• Skärmavbild 2012-08-13 kl. 01.09.30.png
    Skärmavbild 2012-08-13 kl. 01.09.30.png
    16.6 KB · Visningar: 53
Jag får Hypotenusan till lite under 202cm. Borde allts vara 15 cm tillgodo. Fast jag e kass på matte.
Skit samma, kunde inte släppa detta så jag gjorde en snabb räkning med hjälp av min gamla skolkamrat Pythagora och kom fram till att den maximala diagonala bredden, även om de 28 cm ej fjädrar, kommer att vara som mest 201,95 cm. Så det är alltså inga som helst problem.

Formel: http://sv.wikipedia.org/wiki/Pythagoras_sats
Tack båda två!

:hej

Nja, hypotenusan måste väl sättas till 200, sedan basen till 217-28=189. Då kommer sängen att slå i väggen på 65.4 cm höjd (enligt pythagoras). Du måste alltså dra sängen bakåt medans du tippar den.

Nja, hypotenusan måste väl sättas till 200, sedan basen till 217-28=189. Då kommer sängen att slå i väggen på 65.4 cm höjd (enligt pythagoras). Du måste alltså dra sängen bakåt medans du tippar den.

Precis vad jag försökte skriva tidigare men i trötthetens tecken så blev det lite svårtolkat. :tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park