Får jag godkænnt før detta på besiktningen???

xylitol

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Hornet 600 -01, blå! Tjejmagnet...
Høger blinkers e "lite" skymd.. om man flyttar ut mer æn en meter åt høger?
avståndert ær 18,5.

Räcker det om det syns rakt bakifrån?

:va

Bifogat

• Bak.JPG
    Bak.JPG
    89.6 KB · Visningar: 164
Nej är min spontana reaktion. En blinkers skall inte bara vara synlig bakifrån, den skall även indikera åt sidan tror jag.

Nej. Det får du inte.

68 § Körriktningsvisares geometriska synbarhet skall vara 15° uppåt och 15° nedåt samt 80° utåt och 20° inåt.

Vinkeln nedåt får reduceras till 5° om körriktningsvisaren är placerad lägre än 750 mm över marken.

Om motorcykel har två hjul framtill eller baktill skall den geometriska synbarheten vara 80° utåt och 45° inåt där motorcykeln har två hjul.

Med andra ord skall blinkersen synas både rakt bakifrån och hela vägen ut till nästan vinkelrätt mot färdriktningen.
Grejar den inte det är den inte godkänd av bilprovningen enligt reglerna.

:tummenupp :tummenupp
Nej. Det får du inte.

68 § Körriktningsvisares geometriska synbarhet skall vara 15° uppåt och 15° nedåt samt 80° utåt och 20° inåt.

Vinkeln nedåt får reduceras till 5° om körriktningsvisaren är placerad lägre än 750 mm över marken.

Om motorcykel har två hjul framtill eller baktill skall den geometriska synbarheten vara 80° utåt och 45° inåt där motorcykeln har två hjul.

Med andra ord skall blinkersen synas både rakt bakifrån och hela vägen ut till nästan vinkelrätt mot färdriktningen.
Grejar den inte det är den inte godkänd av bilprovningen enligt reglerna.

Tack!!
Jag hade det på kænn om man sæger så..
Det ær de små vita sakerna brevid reflexen precis under baklampan!!
Men då e det væl bara o børja snickra lite!! tack tack!

Det gjorde jeg også før, men var ude af stand gokänt synet! Du bedre gøre noget ved det.Lycka til

sånt händer kompis :)

Men vad fan gör du här liksom? istället för att sitta och träna på din hoj så ska du inte slösa bort din tid framför datorn :krama

Hehehe.. ja det e nog illa att jag e i norge o måste skriva på norska, blanda inte in danska oxå :) haha...
men nær jag ændå har lite malmøfolk på linan...
jag ska køra norge- ner via allborg århus cph malmø i sommar o sen upp længs kusten... har ni några tips på bra vægar o sånt jag borde ta?! :)

Jag kan rekomendera E6-an Malmö-Göteborg! En utmaning att ta sig fram förbi bilister som äger vänsterfilen!

Hehehe.. ja det e nog illa att jag e i norge o måste skriva på norska, blanda inte in danska oxå :) haha...
men nær jag ændå har lite malmøfolk på linan...
jag ska køra norge- ner via allborg århus cph malmø i sommar o sen upp længs kusten... har ni några tips på bra vægar o sånt jag borde ta?! :)

Där finns en hel drös! Frågan är hur mycket av din tid du vill lägga på landsväg? :D

Jag kan rekomendera E6-an Malmö-Göteborg! En utmaning att ta sig fram förbi bilister som äger vänsterfilen!

nä fy fan vilken tråkig sträcka .. det är bara roligt mellan halmstad och falkenberg, och nedför hallandsåsen ... det är tilll och med roligare med bil - har legat på 250 över jättekullen, det var en upplevelse ...

den roligare vägen är genom malmö, stanna till, dricka ett par bajer, känna på lite svenska köttbullar, dra vidare till Helsingborg, ta en paus å några fler bajer å köttbullar, etc .. ingen panasonik vet ni ...

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul