Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag ser inte dina blinkers överhuvudtaget...
Nej. Det får du inte.
68 § Körriktningsvisares geometriska synbarhet skall vara 15° uppåt och 15° nedåt samt 80° utåt och 20° inåt.
Vinkeln nedåt får reduceras till 5° om körriktningsvisaren är placerad lägre än 750 mm över marken.
Om motorcykel har två hjul framtill eller baktill skall den geometriska synbarheten vara 80° utåt och 45° inåt där motorcykeln har två hjul.
Med andra ord skall blinkersen synas både rakt bakifrån och hela vägen ut till nästan vinkelrätt mot färdriktningen.
Grejar den inte det är den inte godkänd av bilprovningen enligt reglerna.
Det gjorde jeg også før, men var ude af stand gokänt synet! Du bedre gøre noget ved det.Lycka til
Han skrev på svenska med danske ä och ö.
Förlåt men var bara tvungen
sånt händer kompis
Men vad fan gör du här liksom? istället för att sitta och träna på din hoj så ska du inte slösa bort din tid framför datorn![]()
Hehehe.. ja det e nog illa att jag e i norge o måste skriva på norska, blanda inte in danska oxåhaha...
men nær jag ændå har lite malmøfolk på linan...
jag ska køra norge- ner via allborg århus cph malmø i sommar o sen upp længs kusten... har ni några tips på bra vægar o sånt jag borde ta?!![]()
Jag kan rekomendera E6-an Malmö-Göteborg! En utmaning att ta sig fram förbi bilister som äger vänsterfilen!
Jag kan rekomendera E6-an Malmö-Göteborg! En utmaning att ta sig fram förbi bilister som äger vänsterfilen!
Hej!
det finns krav på avstånd mellan lysande ytor oxå...tror det var 240mm fram och 180 mm bak.
Sedan finns det krav på avstånd från blinkers till huvudstrålkastare (fram), olika mått beroende på ljusstyrka.
Kolla in:
http://www20.vv.se/vvfs/htm/2003nr023 .htm#_Toc38949575
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka