Får jag behålla körkortet ?

mibe04: Så du menar att R6-Drutten KAN bli av med lappen?! :eek: Inte för 29 km/h över eller?
 
åka fort

Hoppas du klarar kortet!

Min egen syn på detta med fortkörning är följande:

Att åka fort inne i stan blir adrig roligt och sen går det inte att förutse när fotgängare, cyklister och och bilister som sitter i sin egen värld hittar på nått oväntat.

30 sträckor håller jag benhårt på 30 som en markering av respekt. 30 skyltar sätts inte upp bara för att djälvas, det finns en bra anledning.

50 sträckor, håller jag max 60. Det är inte roligare att köra 70 än 50 på dessa sträckor så då kan man ändå låta bli, kör man mycket mer riskerar man andra och sig själv för att inte nämna lappen.

70 sträckor ... vad skall jag säga, beror på var det är men är det på "landet" så är det ofta fina hojvägar och där vet jag inte var min gräns går (hojens???) Är det stadsnära så håller jag max 90.

90 sträckor... är det riskområden för fabror haffa så håller jag max 120 annars kan det gå betydligt fortare.

110 sträckor är inga MC vägar, bortsett från Norrlands inland där det faktiskt kan svänga rätt bra på 110-sträckor. Här gäller klarakortetgränsen även om det gått betydligt fortare vid ett antal tillfällen. Jag menar E4an kan ju börja svänga lite när man dubblar den tillåtna hastigheten :-)

Jag är en fartdåre som många andra, men jag försöker välja tid och plats för mina gegasattacker. Jag har haft kk sedan 1984 och som mest kört 5000 mil om året (inräknat bilmil) och haft mycket tur och inte fått en enda prick hittils.

/Simba
 
JoS skrev:
mibe04: Så du menar att R6-Drutten KAN bli av med lappen?! :eek: Inte för 29 km/h över eller?

nej... 29 över är ju faktiskt "lite" under 30 över och Portalgatan/vattholmavägen e ju en raka med god sikt ... borde ju inte bli vårdslöshet... dock finns ju möjligheten om dom e på dåligt humör. eller om han blivit prickad förr
 
Re: åka fort

Simba skrev:
Hoppas du klarar kortet!

Min egen syn på detta med fortkörning är följande:

Att åka fort inne i stan blir adrig roligt och sen går det inte att förutse när fotgängare, cyklister och och bilister som sitter i sin egen värld hittar på nått oväntat.

30 sträckor håller jag benhårt på 30 som en markering av respekt. 30 skyltar sätts inte upp bara för att djälvas, det finns en bra anledning.

50 sträckor, håller jag max 60. Det är inte roligare att köra 70 än 50 på dessa sträckor så då kan man ändå låta bli, kör man mycket mer riskerar man andra och sig själv för att inte nämna lappen.

70 sträckor ... vad skall jag säga, beror på var det är men är det på "landet" så är det ofta fina hojvägar och där vet jag inte var min gräns går (hojens???) Är det stadsnära så håller jag max 90.

90 sträckor... är det riskområden för fabror haffa så håller jag max 120 annars kan det gå betydligt fortare.

110 sträckor är inga MC vägar, bortsett från Norrlands inland där det faktiskt kan svänga rätt bra på 110-sträckor. Här gäller klarakortetgränsen även om det gått betydligt fortare vid ett antal tillfällen. Jag menar E4an kan ju börja svänga lite när man dubblar den tillåtna hastigheten :-)

Jag är en fartdåre som många andra, men jag försöker välja tid och plats för mina gegasattacker. Jag har haft kk sedan 1984 och som mest kört 5000 mil om året (inräknat bilmil) och haft mycket tur och inte fått en enda prick hittils.

/Simba

WORD!! :fakta
samma gränser här.
/z
 
JoS skrev:
Jag diggar dock formuleringen som Åklagaren skriver(mall) till mig = "Ni har uppsåtligen eller av oaktsamhet fört motorcykel med en hastighet av..."
Oaktsamhet låter väl mycket bättre än uppsåtligen. :D
Jag bara slant till på gasen! Jag lovar konstapeln! :rolleyes:

Visst är de goa där på länsstyrelsen! I mitt brev i fjol skrev de att:

"Den överträdelse Ni har gjort Er skyldig till kan inte anses som ringa. Länsstyrelsen har inte funnit att det finns sådana skäl som innebär att det räcker med en varning......"


Drutten ----> du får nog räkna med ett brev från länsstyrelsen där det står att du får en varning.
 
Hög tid att skaffa en garageport-öppnare alltså. Man blir lite väl avslappnad efter att ha varit på Åland och kört runt utan att störas av ovidkommande kontroller. Kanske dags att flytta dit permanent - vägarna är bra mycket roligare än vad Uppsala kan erbjuda - fast man lär sig dem tämligen fort (större är inte ön).
 
Bara mam slipper finska böter

TomK skrev:
Hög tid att skaffa en garageport-öppnare alltså. Man blir lite väl avslappnad efter att ha varit på Åland och kört runt utan att störas av ovidkommande kontroller. Kanske dags att flytta dit permanent - vägarna är bra mycket roligare än vad Uppsala kan erbjuda - fast man lär sig dem tämligen fort (större är inte ön).

Jag håller med dig Tom när det gäller vägarna men skulle man ha oturen att få finska böter så räcker det sällan med det beskedliga svenska valörerna!!!

/Simba
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top