Får inte till att åka bakhjul och stå upp

Zebba

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2006
Hoj
CBR 900 Crf 250 450
Kan inte få till att börja en wheelie ståendes.
Sitter jag ner så är det inga problem att köra rätt länge och det går säkert, kan ställa mig upp efter kanske 100m och då går de.

Men att starta från fotpinnarna funkar inte, känns som om man ska ramla över styret.

Någon med lite bra tips fast inte för bra tips så jag måste ut ikväll å åprova. De börjar ju bli lite kallt

Ställ dig på skjutspinnarna om detta är möjligt eller om du ens har några. Mycket bekvämt samt att du lättare når balanspunkten utan några ansträngningar.
Det där med att stå på fotpinnarna är bara en vanesak.

Jag har också problem med detta. Med min Speed Triple jag hade förra året och min FZR1000 jag hade några år innan dess hade jag inte några som helst problem. Kunde stå både på fotpinnarna och passagerarfotpinnarna och diagonalt med en fot på bromsen osv.

Men på motard eller cross, nej, då går det inte. Känns som jag är alldeles för lång så att geometrin inte riktigt går ihop. Eller ja, visst GÅR det ju, men det känns helt vanskapt. På Triplen var det ju riktigt skönt att stå på fotpinnarna.

Gör som jag: Ställ dig på sitsen istället, mycket skönare och betydligt roligare. :tungan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT