Får inte loss tändstiften!

Qris10an

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2011
Hoj
-88, Suzuki GSX-R 750
Hej!

Har tänkt byta tändstift på min Suzuki GSX-R 750 -88 men får inte loss dom gamla!
Har testat flera olika tändstiftsnycklar med varierande storlek och märke,
men antingen är hylsan för liten eller så kommer den inte hela vägen ner genom toppen (tar liksom stopp).

Har bytt tändstift innan men har aldrig stött på att det ska vara så svårt att nå den :confused:

Så om nån har lyckats lösa detta på denna modellen är jag grymt tacksam för svar! :Bugar

Spana in Biltemas långa hylsor, dom kan man komma åt med ibland, dessutom finns dom ju i dom flesta olika storlekarna till skillnad mot vanliga tändstifthylsor.

Köp en med en sån där gummigrej i, så blir det lättare att både sätta i och ta ur stiftet.

Hade samma strul med min husa, hylsor/nycklar var antingen för feta eller för korta. Beställde en nyckel avsedd för cross som är smal och lång, funkar bra :)

Finns inte original satsen kvar? där brukar finnas en som passar.

Det är samma motorfamilj i GSXF600/750 Bandit 600/1200 före 07 samt alla GSXR luftoljekylda. Kolla med mcskrot (se stickyn överst i denna forumdel) om att de kan ha en orginalhylsa. Tändstiften är svåra att komma åt med ngt annat än orginalverktyget som är ca 13-15cm långt om man inte lyfter tanken då går det lättare. På de två innersta är det rejält knepigt. Hylsorna som steffe länkar till borde fungera men ev måste tanken lyftas.

Japp, jag bytte med tanken borta, lättare att komma åt, tanken sitter ju med ett par m6'or på sidorna bak och soppaslangen så det är ju snabbt gjort att lossa den.

Jag köpte en original hos en MC handlare och det kostade inte många spänn...

Jag tar alltid bort tanken på min

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...