får inte loss tändningslåset!!!

Biaz

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Hoj
cbr
Har en cbr 900 -93:a, som jag ska byta framgaffel på...
allt har gått smidigt hitills, men nu får jag inte loss tändnings låset från styrkronan! :va Någon som kan hjälpa mig? går det att ta loss överhuvetaget?

Brukar vara brytbultar (dvs ingen skalle) men ett dorn och hammare så kan man knacka loss det

Biaz skrev:
2234450 Tack!....det är våld som gäller alltså!?
Är det inga skallar är det inte våld som gäller, utan du ska knacka med dornet på skruven, så den skruvar ur sig.. Dvs knacka motsols

hae provat att knacka med ett don, men utan framgång.... :( . verkar sitt som fan, ska jag knacka på ett tag till eller kan det va så att det inte e några skruv, utan nån typ av spik dom slagit in? :va ...

Biaz skrev:
2236818 hae provat att knacka med ett don, men utan framgång.... :( . verkar sitt som fan, ska jag knacka på ett tag till eller kan det va så att det inte e några skruv, utan nån typ av spik dom slagit in? :va ...

Det kan ju ha ergat eller sitta med kemisklåsning. Så prova med lite värme. I annat fall kanske borra eller slipa, beror lite på hur det ser ut. Tänk på att Skallen kanske är konisk om du skall prova att slipa/borra bort skallen. Och om nu skallen är konisk så kanske det är där momentet sitter som håller fast skruven just nu.

har man en riktigt grym tång kan de gå med en sån å..
har sett en tokslut skruvskalle som vi försökt med allt öppnas med en tång som såg lite annorlunda ut :)
men de hjälper väl inte dig :(

ne, nu ger jag upp! :mad: ....imorn åker rondellen fram, då ska lås he%+&#et bort !!!

FUBAR skrev:
2239192 Hur löste du det då?

sågade spår i skallen o tog den största majseln i hela mellan sverige tror jag, knackade utav bara helvet, sen lossnade det...hehe...det satt med nån typ av locktight, skönt att det ordnade sig... ha de gött i solen! :fyllisar

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg