Får inte bort en skruv!

skruven inte lös

Tja en klassiker är en mycket liten rörtång skruven blir ful men lossnar annars kanske du kan ta och offra skruven och gummi bussningen och helt enkelt såga av den, skruven sitter ju inte i toppen precis...
Lycka till.
Och föresten kom ihåg att inte dra skruvarna för hårt. Storleken på verktygen är vägledande det är ju så kallade japanskallar på skruvarna dvs en normal m6 skruv har 10mm huvud medan japan har en 8mm. det behövs mao inte så mycket kraft.
 
Polygrip funkar alltid! se till att det greppar bra & "jucka" lite så ska du se att den släpper! :tummenupp
 
GAH! ÄNTLIGEN:4skrika

Nu är muttern borta och jag behöver bara banka ut bulten och ta bort kröken! Svårare än så var det visst inte. :kocko :huvet Men det var jäkligt trångt :rolleyes:
Blir till att byta bult när jag sätter på kröken igen. TACK ALLA FÖR ALLA TIPS!! :Bugar :tummenupp :banana
 
Ett tips är att kleta på lite kopparpasta innan man drar fast bultar/muttrar som man "vet" kommer att bli besvärliga, typ avgassystemsfästen etc.
 
annars så behöver man inte va så våldsam och kapa eller svetsa..använd helt enkelt en 6 kants nyckel..då lossnar det alltid..se till att göra rent runt huvet oxå så det inte ligget sand eller nåt som det kan glida på!
 
lätt..

huggmejsel och en hammare! skruvar och muttrar släpper alltid du får sätta in nya sen men det är ju lika bra. och spraya inget skit på den blir bara kladdigt. och måste du kladda så kan du testa coca cola, löser rosten bättre än 5-56! lycka till!
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top