Får inte bort en skruv!

cRoC skrev:
Nåt annat som brukar funka är att slå upp den med en mejsel och hammare. Alltså sätta mejseln lite snett på bulten/muttern och banka åt rätt håll.

Okej! tack så mkt för alla tips! :Bugar Dom ska testas imorgon!
 
Skit asså!!!!! :fatta! Ta en bågfil om du kommer till, annars kan du ta en dremel och såga ett spår i bult jävlen sen kan du ta en skruvmajsel och losa bulten och när du ska losa bulte kan du vrida ått vänster ganska hårt :D
 
achooo_prosit skrev:
Skit asså!!!!! :fatta! Ta en bågfil om du kommer till, annars kan du ta en dremel och såga ett spår i bult jävlen sen kan du ta en skruvmajsel och losa bulten och när du ska losa bulte kan du vrida ått vänster ganska hårt :D


Tror verkligen det kommer hjälpa om han inte kan lossa det med fasta nycklar o spärrhandtag osv.
 
250cross skrev:
Jag har självklart använt en fast nyckel. Har även testat ta ett ihåligt rör och stoppat i nyckeln där i och försökt dra lös den, men icke.
Den sitter både hårt och är svår att få grepp om. Som ni ser så blir den mindre eller vad jag ska säga. Den glider nästan av. Är väldigt rädd att få den rund, men då kan man väl testa rörtång. Men som sagt, ös på med ideér.

använd massa 5-56!! slösa riktigt med det! d tar bort skiten å smörjer upp!!
å kolla att du skruvar ått rätt håll oxå....hehe :hihi
 
Hur kan en bult lossna genom att spruta 5-56 på? :va
Det finns en mutter på andra sidan som sagt, men det är för trångt för att lossa den :huvet
 
250cross skrev:
Hur kan en bult lossna genom att spruta 5-56 på? :va
Det finns en mutter på andra sidan som sagt, men det är för trångt för att lossa den :huvet


Har dom fått dit den kan man få bort den :)

5-56 löser upp rost..
 
vad är det du inte förstår?! :huvet en bult kan inte lossas om man inte lossar på muttern först, om det är muttern som är åtdragen från fabrik (är antagligen så) så kommer bulten sitta som bärget eller bara "snurra" med muttern på andra sidan för att när muttern dras åt så "kläms" den fast och gör det näst intill omöjligt att lossa bara på bulten. Alltså, du måste lossa på muttern, finns det inte plats? gör plats! :kocko och 5-56 löser upp eventuell rost och korrision och smörjer in i gängorna, dvs gör det lättare att lossa på muttern. lycka till med denna skruv/bult :hihi
 
Last edited:
Dizzy skrev:
vad är det du inte förstår?! :huvet en bult kan inte lossas om man inte lossar på muttern först, om det är muttern som är åtdragen från fabrik (är antagligen så) så kommer bulten sitta som bärget eller bara "snurra" med muttern på andra sidan för att när muttern dras åt så "kläms" den fast och gör det näst intill omöjligt att lossa bara på bulten. Alltså, du måste lossa på muttern, finns det inte plats? gör plats! :kocko och 5-56 löser upp eventuell rost och korrision och smörjer in i gängorna, dvs gör det lättare att lossa på muttern. lycka till med denna skruv/bult :hihi

GAH! ÄNTLIGEN :4skrika

Jag gjorde som du sa: Gör plats! Wohoo, nu är muttern borta och jag behöver bara banka ut bulten och ta bort kröken! Svårare än så var det visst inte. :kocko :huvet Men det var jäkligt trångt :rolleyes:
Blir till att byta bult när jag sätter på kröken igen. TACK ALLA FÖR ALLA TIPS!! :Bugar :tummenupp :banana
 
Last edited:
cRoC skrev:
Eller så använder man skruvmejsel + skiftnyckel :hej


Eller inte, går det inte att få bort med en fast så går det inte med skiftnyckel o mejsel, du lär dra sönder skruven med det vridmomentet.


EDIT: Glömde en sak :hej
 
problemet var väl de att det va svårt att komma åt med en fastnyckel..


Sen finns ju slagmejsel ;)
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top