Får inte av kåpglaset!

Kid Notorious

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
Ducati 900ss
Ena skruven hjälper det inte hur mkt jag skruvar på.. tror muttern snurrar med lr nånting där inne för kan skruva den åt båda hållen men inte ett piss händer hur gör man nu för att bli av med den? :va

Det är inte en plastskruv som är av då? Testa o greppa undre muttern med tång och skruva på ovansidan. Borde lossna.

Annars använd en bazooka!

Swedie skrev:
Det är inte en plastskruv som är av då? Testa o greppa undre muttern med tång och skruva på ovansidan. Borde lossna.

Annars använd en bazooka!

Hehe det är så att på denna modell så ser man bara skruvan på insdan.. sen sitter där en liten plastbit som döljer fästet till backspegeln.. så kommer inte åt muttern eftersom den sitter bakom plastbiten..

sådär.. på den högra sidan ser du att plastbiten är borta...

Bifogat

• kåpglas.h.JPG
    kåpglas.h.JPG
    101.4 KB · Visningar: 122
  • kåpglas.v.JPG
    kåpglas.v.JPG
    94.9 KB · Visningar: 116
Vad jag ser så sitter kåpglaset inte fast... hur ser det ut på ovansidan?

Vad är det egentligen du har problem med? Att slita loss kåpglaset? Det sitter ju såklart även fast i framändan, men det har du nog tänkt på.

I'm lost :)

Swedie skrev:
Vad jag ser så sitter kåpglaset inte fast... hur ser det ut på ovansidan?

Vad är det egentligen du har problem med? Att slita loss kåpglaset? Det sitter ju såklart även fast i framändan, men det har du nog tänkt på.

I'm lost :)

Jo som du ser på den vänstra bilden (höger sida av kåpglaset) är plastbiten borta.. men på den vänstra sitter det fast en skruv som går igenom plastbiten den lyckas jag inte skruva ut.. där har vi problemet

Kid Notorious skrev:
Ena skruven hjälper det inte hur mkt jag skruvar på.. tror muttern snurrar med lr nånting där inne för kan skruva den åt båda hållen men inte ett piss händer hur gör man nu för att bli av med den? :va
borra

Hade samma problem på min cbr, då hade gänginsatsen som är limmad i hålet på kåpan lossnat så den bara snurrade runt. Jag lyckades dra ut hela insatsen och allt ur hålet. Så prova slita lite försiktigt så borde hela insatsen lossna. Sen får du limma fast den igen när du ska dit med allt igen.

Snävan skrev:
Hade samma problem på min cbr, då hade gänginsatsen som är limmad i hålet på kåpan lossnat så den bara snurrade runt. Jag lyckades dra ut hela insatsen och allt ur hålet. Så prova slita lite försiktigt så borde hela insatsen lossna. Sen får du limma fast den igen när du ska dit med allt igen.

Jag bugar och bockar :) får ge det ett försök imrrn

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back