får ingen gnista på en R1 motor....hjälp!!!

r1_turbo

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
R1
....jag bygger en monster cart med en R1 motor med turbo och aluminium ram, och nu har jag kommit så långt att jag ska starta motorn, men jag får ingen gnista. :huvet jag har antagligen hittat alla startspärrar osv...får det går att köra startmotorn utan att koppla förbi saker.

men jag undrar om det finns någon spärr eller nått som gör att den inte får någon gnista...eller nått. skulle va mycket tacksam om någon trevlig prick hjälpte mig!

Vilken årsmodell är det på motorn? Är det 04+ krävs det ECU + rätt nyckel.

kan dessvärre inte hjälpa dig med ditt problem...

men ..

Bifogat

• worthless_thread_wo_pics.gif
    worthless_thread_wo_pics.gif
    9.5 KB · Visningar: 74
Last edited:
AleX skrev:
Kollat så inte dödarknapps "sladden är just "död" dvs av

ja, det är kollat! men hur reagerar den när man har stöt nere, för jag har ju inte nått stö på den, men det går ju som sagt att köra startmotorn på rätt knapp, men det kanske bara påvärkar gnistan om det är nere, sen så har jag hört från någon att om man inte har kopplat i bränslepumpen så får man ingen gnista pga. säkerhetsskäl. kom med massa förslag.

sen så funderar jag på om det går att kolla om det är nått fel på databox eller nått sådant som kan påvärka gnistan?

Om du tar bort stödet så ska kontakten byglas PÅ. Annars kan du inte starta, iaf inte i annat läge än Neutral.

Är det fel på ECU så ska det visas i displayen. Antar du har den inkopplad eller? Det vore smart i ett bygge iaf.

Eftersom jag sagt det så många gånger förut så kan jag lika gärna fortsätta:=)

Min 00 Var också död och ingen gnista kom,det visade sig att det var den så kallade pic up asey >STAVA,tror den hette så.Den sitter innaför den svarta motorkåpan på högersidan,ser ut som en liten dosa:=) med en sladd till.

Swedie skrev:
Om du tar bort stödet så ska kontakten byglas PÅ. Annars kan du inte starta, iaf inte i annat läge än Neutral.

Är det fel på ECU så ska det visas i displayen. Antar du har den inkopplad eller? Det vore smart i ett bygge iaf.

jodå, den finns....det visas inte nått sådant. men det kanske är lättare att fixa ett elsystem som är till rodracing cyklar, får det är ju massa kablar å skit som jag antagligen inte kommer att använda, t.ex. lampor blinkers m.m.
om ni har nått tips vart kan kan få tag i det? och om det är lättare artt ha sett sådant?

Nyheter
Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form