Får bilsport mc hålla på som dom vill?

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Hoj
R6 ratrace edition
:mad: Jag köpte mig en ny Z750 för ca en månad sen. Det ingick ett års vagnskadegaranti så jag löste därmed halvförsäkring. När jag ringde första gången sa dom att premien skulle bli på 5800kr. När räkningen kom var den på 8539kr. Då ringde jag och frågade vad som blivit fel och det kunde dom såklart inte svara på men då sa han att den skulle kosta 4680kr då blev man ju nöjd, men tro det eller ej men räkningen som kom var på 8539 igen.. Ringde till dom idag igen men nu skulle dom ha 10500kr pga skattehöjningen.. Em kompis som bor granne har exakt likadan hoj vi fick körkort samma dag, han är två år yngre men fick en premie på 7305kr på samma bolag... Helt sjukt

Någon annan som haft problem med bilsport mc? :confused:

Har inte dom själv, har länsförsäkringar har dock hört massa skumma historier om dom. Dom bestämmer välldigt till å från vilka hojar dom vill försäkra ( farsans CBR 1100 ville dom inte ta i ens med tång ).

Offtopic Ut å åka nån da? dra iväg ett PM

Jag ögade igenom alla deras villkor innan jag köpte min hoj, tänkte ta den på en classica försäkring. Hittade inget som sa emot att jag skulle få ta den på en classica enl det som stod där. När jag väl skaffat hojen så visar det sig att just på gsx-R 1100 cyklarna så gäller inte samma sak som för alla andra hojar.

Vet av flera andra gsr-x 1100 med bytta hjul från 18" till 17" och med andra kåpor än orginal som har BS & MC's classica försäkring, men för mig blev det ett blankt nej. Lustigt att det inte är lika för alla.

Hmm, jo jag tänkte ju också försäkra min harv där. Men när man läser igenom villkoren så känns det bara besvärligt. :gnissla

:mad: Jag köpte mig en ny Z750 för ca en månad sen. Det ingick ett års vagnskadegaranti så jag löste därmed halvförsäkring. När jag ringde första gången sa dom att premien skulle bli på 5800kr. När räkningen kom var den på 8539kr. Då ringde jag och frågade vad som blivit fel och det kunde dom såklart inte svara på men då sa han att den skulle kosta 4680kr då blev man ju nöjd, men tro det eller ej men räkningen som kom var på 8539 igen.. Ringde till dom idag igen men nu skulle dom ha 10500kr pga skattehöjningen.. Em kompis som bor granne har exakt likadan hoj vi fick körkort samma dag, han är två år yngre men fick en premie på 7305kr på samma bolag... Helt sjukt

Det är bara att ringa igen fast denna gång spela in samtalet, sen när de börjar bråka igen så spelar du bara upp.

Jag fick exakt samma pris i telefon som kalkylatorn på deras hemsida gav mig. Så vitt jag kan se så går de efter en statisk lista.

Låter riktigt konstigt eftersom dom kollar på samma "lista" som man själv kan kolla på internet. Jag har bilsport mc och dom funkar kanon, låga självrisker och för min del överlägset bästa pris.

Själv kollade jag på deras sajt för typ 2 år sedan när jag köpte hojen. Då skulle dom ha typ 4800 för halv/helår.
Helt ok tänkte jag o ringde upp dom.
Jag: Hej.. skulle vilja ha pris på den här hojen.
Kärring: Ja.. då kostar det 17000 helår för trafik....
Jag: Va sa du??
Kärring: 17.000:- för trafikförsäkring helår...
Jag: Du måste skämta??
Kärring (Som nu låter jävligt sur): Nej jag skämtar inte.
Jag: Jaha du... då kan du ta o behålla din försäkring!
"klick"

Ända dom duger till är att dom är jävligt billiga är om man åker kromad pluttplutt och är 40+.

Tecknade min försäkring hos dem i maj för ett år framöver. Fick ett brev hem idag att dom nu höjt försäkringen med 500kr/år, med start direkt.

Trodde att när man tecknat försäkring i ett år att priset då var fastställt. Varför ska det annars vara bindande i ett år?

Tecknade min försäkring hos dem i maj för ett år framöver. Fick ett brev hem idag att dom nu höjt försäkringen med 500kr/år, med start direkt.

Trodde att när man tecknat försäkring i ett år att priset då var fastställt. Varför ska det annars vara bindande i ett år?

Kan höjningen ha att göra med en skatt på 32% av din trafikförsäkring kanske..
Då är det faktist inte försäkringsbolaget som höjt din premie.. Utan våran otroligt duktiga regering.. Ni vet den där som vill förbjuda alla farliga motorcyklar.

Bilsport o mc är väl ett försäkringsbolag som vill undvika att försäkra "donatorhojar" för att kunna ge andra lägre premier. Därför har de säkert villkor som gör att hojar med för många R på blir dyra att försäkra, inget unikt för det bolaget tror jag. =) Inte konstigt, bara är så, fast att de inte kan ge klara besked är dåligt. För mig var det dock raka puckar, men så har jag ju en slö hoj också...

Är man lite äldre och har en mindre effektstinn hoj är Bilsport & MC skitbra.
Har lägre försäkring där än vad If erbjuder för Honda märkesförsäkring.

Jag ringde ganska nyligen runt till alla större bolag som försäkrar hojar (även bilsport trots att jag har ett R för mycket) och i varenda fall så fick jag samma offert oavsett om det var på nätet eller hos olika telefonister.
Verkar som att tiderna förändras (!) och de börjar använda kunddatabaser med noteringar i, för vissa kommenterade till och med att jag hade ringt förut och fått offert.

Grinigast var en kärring på bilsport och dyrast var IF på 56000:-/år i halvförsäkring.

Det är ett bundet pris men samtidigt står det i försäkringsbrevet att det är reserverat för eventuella prisjusteringar till följd av regeringsbeslut och liknande. Priset på försäkringen kan således förändras under din bindningstid pga regeringen, och hur olycksstatisken förändras mm mm.

Ja man fick ju det brevet nu i veckan.
Jag fick 600 extra på ett år med den nya skatten.

Hamnar fortfarande under 6000:- hel/hel så visst är de ändå bra för oss 30+.

Är man lite äldre och har en mindre effektstinn hoj är Bilsport & MC skitbra.
Har lägre försäkring där än vad If erbjuder för Honda märkesförsäkring.

Sanning med modifikation .. beroro på mc, ålder (både mc & förare) & eventuella rabatter.
Min är billigare hos BS & MC OM jag är med i SMC fast med SMC medlemsskapet går det jämnt upp med If iallafall. hade BS & MC p åden förra
hojen och det var aldrig några problem. Enda abret är att man inte kan betala månadsvis via autoiro =/ När man kan göra det byter jag :)

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul